Aprenent francès a Cotlliure i Perpinyà

Del 25 al 27 d’Abril els alumnes de 3r d’ESO de 1a llengua Francès i Optativa vam anar a Perpinyà on vam estar allotjats al Lycée Léon Blum, Lycée on estudien cicles formatius de perruqueria i estètica, per practicar el nostre francès.

Èrem 23 alumnes acompanyats de dues professores: la Marta i la Judit.

Durant aquests dies vam fer diverses activitats:

• A l’institut vam poder fer un intercanvi amb els alumnes d’espanyol. Ells, el dimarts, en francès, ens van explicar com era el seu centre i nosaltres, el dijous, en espanyol, els hi vam presentar la nostra ciutat i el nostre institut.Al final de cada sessió vam poder fer petits grups de conversa.
  • El Dimecres, tot i la pluja, vam fer una visita cultural per Perpinyà.Després de dinar vam menjar unes crêpes i en tornar cap a l’institut ens vam parar a una biblioteca on vam poder llegir una estona.

Ens vam haver d’adaptar als seus horaris i als seus menjars per poder fer els àpats a la cantina:

• Esmorzàvem a les 7:00 h, dinàvem a les 12:00 h i sopàvem a les 19:00 h.

Yann Pascual, 3r A