Modernisme al treball de recerca de 4t d’ESO

El passat dia 12 de juny l’alumnat de quart de l’ESO va fer la segona sortida programada en motiu del treball de síntesi que té com a tema central el Modernisme. En aquest cas tocava visitar dues obres de Gaudí: la Casa Milà i la cripta de la Colònia Güell.

La primera de les parades va ser al poblat industrial que va crear la Família Güell prop de la ciutat de Barcelona i que s’ha conservat d’una manera envejable. Allà, de la mà de les guies, van aprendre què era una colònia, què suposava per a la classe treballadora i quin paper tenia la burgesia en aquell món industrial.Tot allò ens va servir per a contextualitzar de la millor manera l’obra inacabada del gran arquitecte del Camp de Tarragona.

A la tarda ens esperava a Barcelona la Casa Milà, també coneguda com la Pedrera. Aquest edifici de Gaudí ens mostrava tots els detalls del modernisme català. L’alumnat va poder visualitzar la grandesa d’una manera d’entendre l’arquitectura que no s’havia fet mai, amb tot el seu context i tot el seu detall.

En definitiva, tota una jornada per gaudir de l’art per poder acabar el curs de la millor manera possible.

Podeu veure més fotografies i amb millor qualitat ala següent enllaç.

Po