ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA | ||
El nou currículum de l’àrea d’educació física s’estructura en cinc competències específiques per a l’ESO i quatre competències específiques per al Batxillerat. Aquestes recullen i sintetitzen els reptes per consolidar un estil de vida actiu i saludable que permeti a l’alumnat perpetuar-lo al llarg de la seva vida a través de la planificació autònoma i l’autoregulació de la pràctica física i de tots els components que afecten la salut. L’assoliment d’aquestes competències s’avalua amb diferents gradacions mitjançant diferents instruments d’avaluació com per exemple: Per tal que l’alumnat sigui capaç de superar la matèria haurà de demostrar ser mínimament competent en cadascuna de les competències específiques de l’etapa. Durant el curs, estan previstos mecanismes de d’avaluació contínua que permeten a l’alumnat assolir aquelles competències que no han assolit en el transcurs normal de les sessions. CRITERIS DE RECUPERACIÓ.
1. Equipació: L’alumnat ha de venir canviat de casa. La roba que s’ha de portar és: xandall o malles, samarreta, mitjons i sabatilles esportives adients. També ha de portar roba de recanvi i un necesser amb: una ampolla d’aigua pel transcurs de la sessió, una tovallola, una samarreta de recanvi i allò que consideri necessari per mantenir la seva higiene personal. L’alumnat que no porti l’equipació esportiva no farà classe pràctica i farà feina teòrica. En finalitzar la sessió, es disposarà 5-10 minuts per canviar-se de roba i fer la higiene personal. Tres faltes o més d’equipació esportiva (allò necessari per a realitzar la sessió pràctica) i/o cinc faltes o més de “necesser” durant el trimestre suposarà el no assoliment de l’àmbit. 2. Alumnat lesionat: Quan l’alumnat està lesionat i no pot fer la classe pràctica serà necessari que porti un justificant del metge (en cas excepcional, un justificant dels pares) especificant el tipus de lesió i la durada. Aquest alumne farà tasques d’arbitratge o conducció d’activitats i/o una feina a nivell teòric durant la classe que serà lliurada al final d’aquesta per tal de posar-li nota d’aquella sessió. Quan una lesió sigui de llarga durada, l’alumne/a presentarà un treball dels continguts realitzats durant aquell període. 3. Material: Cal tractar-lo amb respecte per que no es trenqui ni es perdi, qualsevol desperfecte ocasionat per fer un mal ús, caldrà abonar l’import del material trencat. L’alumnat ajudarà a treure i recollir el material necessari de cada sessió portant a terme la funció d’encarregat/da de material (distribució mensual) 4. Vestidors: Cal respectar aquest espai ja que és comú per tot el centre i si el volem trobar nét i en bones condicions, també l’haurem de deixar nét i en condicions. Cada vestidor serà revisat al final de cada sessió per detectar si hi ha cap desperfecte i, si és així, aquell grup serà l’encarregat de rescabalar-lo. Als vestidors no es pot menjar, només s’ha d’estar a dins el temps necessari per canviar-se i sortir ràpidament. Caldrà tenir un bon comportament, amb respecte i educació. 5. Mal temps: en cas de mal temps també caldrà portar l’equipació d’Ed. Física ja que disposem del pavelló cobert municipal per a poder-ne fer ús. 6. Respecte: En aquesta matèria és molt important respectar els altres companys/es, el material, les instal·lacions i el professorat. No burlar-se de ningú, saber fer grups amb tot l’alumnat de la classe sense discriminar els altres, aprendre a guanyar i a perdre sense ofendre/’s, assimilar que tots som diferents i acceptar els diversos nivells individuals intentant ajudar als companys/es. 7. Classroom d’educació física: Cada trimestre es faran classes teòriques a l’aula i proves o tasques d’avaluació escrites a través del Classroom. També s’anirà enviant informació al tauler principal d’aquesta plataforma digital: per aquest motiu serà responsabilitat de l’alumnat anar fent seguiment de les indicacions i temari que el professorat pengi al Classroom. |
ÀREA D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA | ||
La matèria d’Educació Visual i Plàstica s’imparteix en el curs de 1r i 3r d’ESO . La competència artística engloba l’adquisició de diferents capacitats que l’alumne ha d’assolir i que es fonamenten en la capacitat de valorar de manera crítica les diferents produccions artístiques; en comprendre la importància de les imatges en la comunicació visual i en el domini dels diferents procediments artístics amb l’objectiu de comprendre interpretar la realitat que ens envolta. Les competències es corresponen a aquests objectius i el seu desenvolupament s’agrupa en tres grans dimensions:
La concreció de les competències en l’àmbit artístic es poden consultar en l’enllaç: CRITERIS D’AVALUACIÓ L’avaluació és individual i formativa. Es valora l’assoliment de les competències a través de la proposta de diferents activitats d’avaluació i autoavaluació, on es dóna més importància al procés d’aprenentatge per promoure una valoració ajustada dels resultats obtinguts. L’alumne aprova la matèria si obté un assoliment satisfactori. CRITERIS DE RECUPERACIÓ: 1r ESO
3r ESO Els criteris de recuperació són els mateixos que en 1r d’ESO. En el cas de suspendre la matèria, els alumnes hauran de presentar, a l’avaluació extraordinària del mes de juny, les activitats realitzades durant el curs i realitzar una prova avaluable que mostri l’assoliment de les competències bàsiques. En el cas de superar el curs amb la matèria suspesa, l’alumne haurà de superar un exercici avaluable de recuperació mentre cursi 4t d’ESO i presentar les activitats realitzades en el curs anterior.
La matèria de Dibuix Tècnic imparteix a 1r i 2n de Batxillerat i s’avaluarà tenint en compte la següent distribució de competències: 1r de BATXILLERAT Competències bàsiques conceptuals…………………………… 80% Competències bàsiques procedimentals i actitudinals ………. 20% 2n de BATXILLERAT Competències bàsiques conceptuals.. .. ………………………. 90% Competències bàsiques procedimentals i actitudinals ………… 10%
L’avaluació és contínua i s’aprova si l’alumne ha puntuat, com a mínim, amb una nota mitjana de 5. La nota mínima per realitzar la mitjana dels diferents exercicis puntuables és de 3.5. Els contingut conceptuals s’avaluaran amb un mínim de dos exàmens per trimestre.
CRITERIS DE RECUPERACIÓ: Aquells alumnes que no obtinguin una qualificació de 5, i per tant, no superin la matèria, podran recuperar l’assignatura en els exàmens de suficiència que tindran lloc el mes de juny.. 1r BAT. Es realitzaran el mes de juny per blocs temàtics i el setembre tota la matèria impartida. Si superen el curs amb la matèria suspesa podran examinar-semestre cursen 2n de BAT. 2n BAT. Es realitzarà el mes de juny. |
L’avaluació en l’etapa de l’ESO es basa en l’assoliment de les competències específiques. Les competències específiques de l’àmbit cientificotecnològic es refereixen a aquelles capacitats que permeten als alumnes resoldre problemes a partir dels coneixements científics i tècnics, així com del domini dels processos de l’activitat científica. Les competències de l’àmbit cientificotecnològic es poden consultar a l’enllaç següent: Decret Cada competència va relacionada amb uns continguts clau del currículum del curs corresponent. L’assoliment d’aquestes competències s’avalua amb diferents gradacions mitjançant diferents instruments d’avaluació com per exemple:
Per tal que l’alumne sigui capaç de superar la matèria haurà de demostrar ser mínimament competent en cadascuna de les competències bàsiques. Això és, assolir, com a mínim, el nivell de gradació bàsica de totes i cadascuna de les competències. Avaluació extraordinària Durant el curs, estan previstos mecanismes de d’avaluació extraordinaris que permeten a l’alumnat assolir aquelles competències que no han assolit en el transcurs normal de les classes.
(currículum del Batxillerat: enllaç) Elements generals de l’avaluació L’avaluació del procés d’aprenentatge regeix i orienta el procés educatiu, tant en el seu vessant educatiu com qualificador, i ha de ser contínua, global, diferenciada i formativa. Els referents de l’avaluació indiquen el sentit en què han de progressar tots els i les alumnes i donen les pautes que han de regular els processos d’avaluació i inclouen:
Per tal que l’alumne sigui capaç de superar la matèria haurà de demostrar que ha assolit les diferents competències específiques de la matèria. L’assoliment d’aquestes competències s’avalua amb diferents gradacions mitjançant diferents instruments d’avaluació com per exemple:
|