“Les trois mousquetaires”

El passat 5 de març, els estudiants de francès del centre van acudir al teatre Bartrina de Reus. Aquest any va ser l’ocasió de veure representada l’obra “Les trois mousquetaires” de l’autor Alexandre Dumas, adaptada pel grup BHM Producciones.
La sortida va ser organitzada en dos… Llegeix més»

Dia internacional de les llengües maternes

El 21 de febrer es commemora el Dia internacional de les llengües maternes. A l’institut, ho hem aprofitat per parlar sobre l’origen de les llengües i fer-los sensibles de la diversitat lingüística del planeta. Totes les llengües són igual d’importants i és necessari que les… Llegeix més»

En marxa l’auxiliar de conversa

Com ja vam anunciar-vos recentment, durant aquest segon trimestre els grups de 3r i 4t d’ESO disposen del servei d’un auxiliar de conversa en anglès, que ofereix l’irlandès Johnjoe Nugent i que ha finançat íntegrament l’AMPA del nostre institut. Si voleu conèixer-ne més detalls,… Llegeix més»

Sortida a Montserrat de l’alumnat de 1r d’ESO

El dimarts 27 de febrer, 80 alumnes de 1r d’ESO  i 6 professors vam anar a Montserrat. La pujada a la muntanya la vam fer amb el tren cremallera des de Monistrol. A continuació es van fer grups per visitar l’exposició audiovisual  sobre l’origen de Montserrat… Llegeix més»

8M – Concurs “Trenquem estereotips”

Per segon any consecutiu, aprofitem la diada del 8M Dia internacional de la dona treballadora per engegar el concurs “Trenquem estereotips“. Aquest concurs, el qual és puntuable per al Concurs de convivència curs 2023-2024, anima els estudiants del centre a presentar obres audiovisuals que tinguin… Llegeix més»

Ara és el torn dels escacs

Amb l’ajuda dels alumnes de 4t d’ESO, Judith Pla i Jaume Castellnou, hem iniciat un Torneig d’Escacs de partides ràpides a la sala d’alumnes. L’institut ha adquirit tres rellotges que permeten disputar aquestes partides (5 minuts per jugador/a) a les hores del pati.
Des de la… Llegeix més»

Jornada de Portes Obertes – ESO

El dimarts 5 de març, a les 17h es farà la presentació del curs 2024-25.
L’acte s’adreça a les famílies del futur alumnat d’ESO i tindrà lloc a la Sala d’actes Rosa Izquierdo, al mateix institut.… Llegeix més»

S’amplia l’horari d’obertura de la Biblioteca

A partir del 5 de febrer, s’amplia l’horari d’obertura de la biblioteca del centre. Cada dia romandrà oberta almenys durant una franja horària de pati. Durant l’estona de pati, l’alumnat, com sempre, podrà llegir, agafar llibres en préstec però no esmorzar-hi.

Cap a la final de la fase catalana de la Copa Cangur!

El passat dijous 25 de gener, cinc grups d’alumnes del nostre institut van participar a la Copa Cangur, que es va celebrar a l’Institut Fontanelles de les Borges del Camp.
La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques. Els equips estan… Llegeix més»

Sessió de coreografies a 2n d’ESO

L’alumnat de 2n d’ESO està treballant aquestes setmanes l’expressió corporal i el ritme a les sessions d’Educació Física. Ahir van tenir la sort de poder aprofundir en els fonaments del muntatge d’una coreografia gràcies a la col·laboració del Club de Gimnàstica Rítmica de l’Hospitalet de… Llegeix més»

L’alumnat de 2n d’ESO visita la Cartoixa d’Escaladei

El passat dimarts 16 de gener, 70  alumnes de 2n d’ESO van realitzar una sortida organitzada per les matèries de Religió i Socials amb la finalitat de visitar la Cartoixa d’Escaladei (Priorat), conèixer com s’organitzava un monestir medieval amb tots els seus espais i  quina… Llegeix més»

Ja tenim auxiliar de conversa!

L’AMPA ha finançat íntegrament aquest servei
Avui, 18 de gener, s’han iniciat les primeres sessions d’auxiliar de conversa per a l’alumnat del centre. Es tracta de sessions destinades a practicar oralment l’anglès en petits grups sota el guiatge d’una persona nativa, en aquest cas de Johnjoe… Llegeix més»

Visita a l’ICIQ de l’alumnat de Química de 1r de BAT

El passat dimarts 16 de gener, l’alumnat de Química de 1r de batxillerat de l’INS Berenguer d’Entença va visitar l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) per a fer un taller que unia la química amb els aliments.
A més, després van poder fer una visita per les instal·lacions… Llegeix més»

Visita al Servei Municipal de Teleassistència de Tarragona

Abans de finalitzar el primer trimestre, amb l’alumnat de segon del CFGM d’Atenció a Persones en Situació de Dependència, vam visitar les instal·lacions del Servei Municipal de Teleassistència de Tarragona, servei subcontractat a l’empresa Clece. Ens va atendre molt amablement l’Elisabeth Cirera, una de les… Llegeix més»

Hem batut el rècord!

Km de solidaritat ha recaptat enguany 2.087,40 euros!
Aquest any hem guanyat en solidaritat. I ho hem fet possible gràcies al nostre alumnat i les seves famílies, al nostre professorat i membres del PAS, i als nostres patrocinadors i mitjans de comunicació.
Hem corregut per molts kg.… Llegeix més»