LA MISSIÓ

Des dels seus inicis, l’any 1977, l’institut Barri Besòs s’ha anat construint pas a pas amb un treball conjunt entre pares, professors, alumnes, veïns, administracions, entitats i institucions . Aquesta col·laboració ha donat lloc a un centre educatiu públic arrelat en el medi social on es troba, obert als barris als quals presta servei, amb un funcionament  democràtic i participatiu, que ha procurat implementar una oferta educativa de qualitat sensible al tractament compensatori de les desigualtats socials i que buscafomentar l’educació científica i tecnològica i els valors de la cultura humanística, amb vista a facilitar a l’alumnat la seva inserció econòmica i cultural en la societat actual i la seva plena incorporació com a ciutadans i ciutadanes dins el fluir històric de la ciutat, de la societat catalana i del món contemporani.

Capítol 1 del PEC

Fomentarem entre els nostres alumnes els VALORS de:

 La diversitat de necessitats, capacitats i interessos per a la maduració humana i intel·lectual dels nois i noies.

 L’estimació de l’esforç i els estímuls intel·lectuals.

 Els hàbits de vida saludable

 Les actituds reflexives, de responsabilitat i d’autonomia personal.

 El respecte als drets i deures de les persones i als principis bàsics de la convivència

 Les actituds solidàries i tolerants contràries a qualsevol discriminació .

 El sentit de l’orientació personal dins la societat en què vivim.

 El sentiment de ciutadania universal i de pertinença concreta a la ciutat i al país amb les seves        característiques històriques, socials, culturals i lingüístiques.

LA VISIÓ

Volem fer efectiva la funció compensatòria que ha d’exercir el Centre en un medi social desfavorit i amb greus deficiències culturals, amb una educació que pal·liï al màxim les desigualtats de partida dels seus estudiants, afavorint alhora l’ús social dels seus recursos educatius i dels seus equipaments pel conjunt de la població.

Treballem per a una construcció social del coneixement. L’orientació personal i curricular de l’alumne, així com la pràctica docent, partirà dels esquemes mentals que l’alumne s’ha anat formant amb la família, les amistats, l’escola i els mitjans de comunicació i seran de gran valor a l’hora de modelar els currículums.

El treball coordinat dels equips pedagògics tindrà una importància cabdal de cara a la consecució dels currículums, a l’orientació dels alumnes i a l’acció tutorial de grup i individualitzada.

Aspirem a ser un centre acollidor per a tothom. Un centre on la participació i la democràcia i el clima de diàleg i debat no sols evitin els conflictes, sinó que siguin una escola de ciutadania, de respecte i solidaritat.

Col·laborarem amb les institucions del propi sistema educatiu i amb xarxes culturals, tècniques i socials de la ciutat i del conjunt del país, amb tot allò que pugui contribuir a inserir l’acció educativa en la vida real.