ROLS DE GÈNERE. TREBALL COL·LABORATIU ENTRE ALUMNES

La proposta va sorgir de l’alumnat de batxillerat. Pel professorat significà una doble oportunitat: la implicació dels alumnes més grans (1r de batxillerat) i la participació dels més petits (1r d’ESO). Treballar junts el tema dels estereotips de gènere  podia resultar força enriquidor.

Durant tres sessions, des de l’optativa de Sociologia, amb la Laura i la Rosana, l’alumnat de batxillerat va preparar un dinàmica per sensibilitzar i crear consciència entorn als rols de gènere. Això els aportà un procés de reflexió i debat al seu nivell. Després van dissenyar un taller amb activitats participatives adreçades als nois i noies de 1r d’ESO.

En una sessió de tutoria van posar-ho en pràctica. Tots els grups es van implicar força.

Les valoracions posteriors són positives i destaquem que els joves voldrien donar continuïtat a aquesta iniciativa, en altres cursos d’ESO. Aquestes dinàmiques participatives volen fomentar el debat i el pensament crític, tan necessaris en el context actual.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *