L’Institut Antoni Torroja continua la marató… de Matemàtiques

tribunalEl passat 29 de maig, a les 6 de la tarda, es va celebrar al teatre Poliorama de Barcelona l’acte solemne de lliurament dels premis de la Marató de Problemes, així com de d’altres concursos de la Societat Catalana de Matemàtiques. Aquest acte institucional comptava amb la presència de l’Honorable Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, el Sr. Xavier Jarque, president de la Societat Catalana de Matemàtiques, el Sr. Joan Jofre, vicepresident de la Reial Acadèmia de Ciències i de les  Arts de Barcelona (institució propietària del teatre Poliorama), el Sr. Joaquim Agulló, vicepresident de l’Institut d’Estudis Catalans, la Sra. Marta Berini, presidenta de la Comissió Cangur de la SCM, el Sr. Antoni Vila, catedràtic de matemàtiques de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus i el Sr. Ramon Zuloaga, alumne distingit en diverses edicions amb el Cangur de Plata que atorga la SCM. Tots ells van intervenir en l’acte, destacant el talent dels alumnes presents.

L’institut Antoni Torroja de Cervera va estar-hi representat pel Guillem Ortiz i Folguera, alumne de tercer d’ESO que va quedar classificat en segona posició a la Marató, aconseguint 59,2 punts dels 60 possibles. Aquest concurs, que es va iniciar el 26 de gener i finalitzà el 21 d’abril, consisteix en la resolució de 16 problemes de manera individual que es van publicant setmanalment i que els alumnes han d’anar responent en un termini habitual d’uns 10 dies. D’entre tots aquests problemes, en 13 només es demana la resposta concreta i en els altres 3 es demana un escrit en format PDF on l’alumne ha d’escriure, tan detalladament com sigui possible, i alhora precís, un camí de raonament que porti a la solució del problema, amb l’avís del jurat que valorarà positivament si en una resposta veuen idees més originals i creatives que en una altra.

Des de l’institut, volem felicitar al Guillem, però no només per l’excel·lent resultat obtingut, sinó també per les seves ganes, entrega i motivació!

Enhorabona Guillem! guillem