La Universitat Central de Catalunya premia novament una alumna de l’Antoni Torroja

Marta

El passat dijous, dia 22 de juny, la Marta Aldomà i Boquet, alumna de l’institut Antoni Torroja de Cervera, va ser guardonada pel seu treball de recerca per part de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya. Un total de 159 treballs van participar a la 19a edició dels Premis Uvic als millors treballs de recerca d’estudiants de batxillerat, que tenen com a objectiu promoure la recerca entre els joves.

La cerverina va obtenir el 2n premi ex-aequo en la modalitat de Ciències Socials i Humanitats, amb un treball titulat: “Lluís Llach, de la cançó al mite”, on l’autora ens parla sobre els primers anys del cantautor que un dia ens va dir: “Cal que neixin flors a cada instant”.

Es tracta, així doncs, d’una anàlisi lingüística i comparativa de nou de les primeres cançons de Llach, que foren el punt de partida del que ha estat un dels músics que més ha marcat, des del punt de vista cultural i darrerament polític, els camins de la història recent de Catalunya. L’acte va tenir lloc a l’aula Magna de la Universitat de Vic.

No volem entrar al goig merescut de les vacances estiuenques sense felicitar la Marta, a qui desitgem i augurem un futur creativament fructífer.