Le Misanthrope

1teatre-franEl passat 9 de gener de 2017 els alumnes de llengua francesa del nostre centre van assistir a Tàrrega a la representació teatral de l’obra Le Misanthrope per part de la companyia La Bohème Théâtre.

La Bohème Théâtre és una plataforma artística que produeix, gestiona i representa obres de teatre en francès destinades a alumnat de centres educatius amb l’objectiu de gaudir de la llengua francesa en directe i alhora conèixer més detalls sobre l’autor, el gènere i l’època en què va ser escrita l’obra.2teatre-fran

Le Misanthrope és una comèdia teatral escrita per Molière l’any 1666. L’obra ens parla de la hipocresia i dels defectes humans que es posen de manifest a través del comportament dels personatges.

Els protagonistes són Alceste i Célimène. Ell rebutja els compliments i es mostra contrari a les conviccions socials del moment. Aquest fet el fa impopular  i l’aïlla del món que ell considera fals i superficial.

Ella, en canvi, representa a la perfecció tots els valors de la societat de l’època; és frívola i superficial.

4teatre-franMalgrat la seva ideologia i els seus principis, Alceste se sent atret per Célimène i no pot evitar el seu amor per ella.

Tot plegat va resultar una activitat molt profitosa per posar en pràctica els coneixements en llengua francesa que els alumnes han anat adquirit durant tot el seu procés d’aprenentatge.

Esperem que l’any vinent puguem tornar a repetir l’experiència i gaudir de la professionalitat i savoir faire de tots els membres de la companyia!

3teatre-fran