Català i les noves tecnologies a 2n ESO

video2El curs de 2n ESO protagonistes de la utilització de les noves tecnologies a l’aula de català. L’alumnat ha llegit aquest curs el llibre titulat “Així és la vida, Carlota”.

Aquest llibre toca un tema molt actual i proper a aquest alumnat: l’ús dels mòbils com a mitjà socialitzador. Concretament, el llibre centra l’atenció en les hores que els nois i noies passen “enganxats” al telèfon xerrant amb els amics i rient fins al límit. Reflectint la pròpia vida, transmès per les ones; el gravíssim accident d’en Ramon, la separació dels pares de la Carlota i la preocupació que aquesta nova situació desperta, el neguit pel que serà aquesta nova vida.  Carlota

La seva autora, Gemma Lienas (Barcelona, 1951) és una de les escriptores més reconegudes de la literatura catalana actual. A més de col·laborar amb els mitjans de comunicació, ha escrit una cinquantena de llibres, alguns dedicats als joves, com Cul de sac, Així és la vida, Carlota (Menció d’Honor de l’IBBY 1990), El diari lila de la Carlota (Premi Unesco per la tolerància), El diari vermell de la Carlota, Bitllet d’anada i tornada (Premi L’Odissea 1998) o la col·lecció de misteri La Tribu de Camelot i la col·lecció d’educació emocional Minty La Fada; i d’altres als adults, com Una nit, un somni, Atrapada al mirall i El final del joc (Premi Ramon Llull 2003).

Però la tecnologia no era solament present com a temàtica de l’obra literària, sinó que ha format part de la unitat didàctica dedicada al llibre. Precisament, els alumnes, una cop llegida l’obra, han realitzat una entrevista en format de videoconferència. L’activitat ha esta molt satisfactòria, tant pel format en què s’ha realitzat, com per la participació de tots els seus implicats.