ELS ALUMNES DE 4tC DE PRIMÀRIA APRENEM A APRENDRE

Fa un parell de setmanes la Júlia va venir a la nostra classe i li vam explicar tot el què hem fet fins ara a l’aula amb ajuda dels mapes que tenim a la classe. Cal dir que les mestres vam felicitar els alumnes perquè es recorden de tot el què han après i com ho han après.  Ells i elles tenen clar que ho han après mirant diferents documentals, buscant informacions després de contrastar què s’imaginen i què és el que realment hi ha. Estem aprenent a aprendre!

 

EL NOSTRE CENTRE ES SUMA A LA CAMPANYA “VOLEM ACOLLIR” DE “CASA NOSTRA, CASA VOSTRA”

El nostre centre, com molts altres centres de Catalunya, aquest dimarts dia 14 es va sumar al clam “volemacollir.

La comunitat educativa i tots els alumnes van denunciar la situació que han d’afrontar les persones que fugen de casa seva a causa de la guerra, la violència o la persecusió i busquen un refugi a casa nostra. A 2/4 de 3 del migdia, els alumnes de secundària van fer la denúncia a través de la lectura del manifest en què vuit testimonis reals de migrants ens expliquen per què van haver d’abondonar el seu país.  Els alumnes de primària, a la tarda, van llegir el mateix manifest al pati de l’escola.

ELS DE 4tC DE PRIMÀRIA HEM OBERT UN POLLASTRE!

HEM VOLGUT SABER COM S’IMAGINEN ELS ALUMNES QUE ÉS UN POLLASTRE PER DINS. PER AIXÒ HAN FET UN DIBUIX PER SABER COM MENGEN I COM TRITUREN EL MENJAR.

Les diferents hipòtesis que diuen els nens.

  • Dins la panxa hi ha un bassal i se’n va després al forat del cul.
  • Hi ha uns àcids dins d’un estómac.
  • Entra per un bec se’n va a una bossa i allà es tritura i va a uns tubs i fa la caca.
  • Mastega amb el bec.

Després hem buscat diferents informacions per internet, ens ho hem explicat , hem contrastat aquestes diferents informacions i hem vist entre tots que el pollastre té un pedrer que és on tritura el menjar.

Un altre dia, la Ivet ens va portar un pollastre a la classe i el vam obrir. Vam veure el pedrer (però era buit) el pap, els pulmons, el cor, els ossos, el fetge, el cervell, un ull…

Un altre dia,  el Roger C. en va portar un altre que era ple i vam poder veure el menjar una mica triturat.

Ara sabem que el pollastre s’empassa el menjar sencer i passa per l’esòfag, va al pap, després al pedrer i allà és on es tritura el menjar ja que hi té una musculatura més dura. Després va cap els intestins i després a l’anus.

L’aprenentatge vivencial ens motiva!

El nostre centre a les xarxes socials

El nostre centre cada vegada té més presència a les xarxes socials. Com ja sabeu, comptem amb una pàgina al Facebook, un compte a l’Instagram @ie_santjordi i un compte al Twitter amb el mateix @ie_santjordi.  Cada vegada tenim més seguidors, no només alumnes i famílies del nostre centre, sinó també educadors d’altres centres que volen veure com treballem o entitats importants com LEGOeducationROBOTIX que ha retuitejat un vídeo del taller de robòtica, o el moviment Repensem la Secundària que ja ha penjat al seu Instagram unes quantes fotos de les que compartim al nostre IG.  Això vol dir que el nostre centre té més projecció exterior i cada vegada hi ha més persones que comparteixen que el nostre projecte de centre és un projecte innovador, motivador i educatiu.  Us animem a fer-vos seguidors dels nostres comptes si voleu estar ben informats/des de què passa al nostre petit gran centre dia a dia!

screenshot_2017-01-31-10-04-06screenshot_2017-01-31-10-03-51screenshot_2017-01-31-10-03-19screenshot_2017-01-31-10-09-02

FELIÇ ANY 2017!

Des de l’institut escola us desitgem un molt bon inici d’any a tothom! Des del centre, els professors i professores comencem l’any amb empenta, il·lusió i ganes de compartir grans moments amb els vostres fills i filles.

img_20170110_093744

LA NIT DE NADAL

El dia 22 de desembre, a la pista Sant Jordi, vam celebrar la funció “La nit de Nadal”. Va ser una funció molt emotiva, divertida i nadalenca en la qual tots els alumnes van actuar meravellosament. Aquí us deixem una fotografia dels protagonistes del dia, els alumnes de 6è que van ser els encarregats de presentar tota la funció i les diferents actuacions i van representar magistralment “la nit de nadal”.  Enhorabona a tots i a totes per la gran feina feta!

img_20170110_093200

A 4t C DE PRIMÀRIA TREBALLEM LES ABELLES

A principi de curs vam llegir la notícia que a Carolina del sud s’havien mort milions d’abelles per culpa d’un insecticida que van tirar per matar els mosquits que portaven el virus zika.
A partir d’aquí va sorgir un gran interès per investigar el motiu pel qual les abelles són tan importants pel món. Per tal de descobrir més coses i documentar-nos, vam mirar un “Què Qui Com” sobre les abelles i també una pel•lícula: BEE Movie.
També cal dir que els nostres companys i companyes de 4t A ens van venir a explicar una conferència de les abelles que havien fet quan eren petits.

foto-abelles1foto-abelles2

 

Entre les tres fonts d’informació vam confirmar que les abelles, a part de fer mel, són molt importants per la pol•linització de les plantes.
Això va fer que ens preguntéssim quin és el significat de “pol•linització” però tothom tenia molt clar que es tracta de transportar el pol•len d’una flor a una altra. Som molt espavilats!!!
Parlant d’aquest tema, els nens i nenes van recordar que el curs passat havien plantat mongetes i que havien fet un mural on explicàven les parts de la planta i també la seva reproducció.
El van portar i el van explicar. Entre una cosa i l’altra, ara ho tenim tot molt més clar.

foto-abelles3

Una altra pregunta que ens intrigava molt era: Perquè el virus zika es troba més a centre Amèrica i alguns països de l’Àfrica? Aquesta pregunta ens la va contestar una veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona. Vam quedar molt sopresos i contents que una persona tan important ens respongués i ens va dir que si volíem saber més coses, estaria molt contenta d’ajudar-nos.
Aquestes preguntes també les vam dirigir a l’OMS i per això les vam redactar en castellà però encara no ens han en contestat.

L’AJUNTAMENT DE NAVÀS APROVA LA CESSIÓ DELS TERRENYS DE L’EDIFICI DE L’ESO

L’Ajuntament de Navàs ha acordat cedir a la Generalitat uns terrenys situats al costat del pavelló esportiu perquè el departament d’Ensenyament comenci a treballar en el projecte per construir el que ha de ser l’edifici definitiu del nostre institut, que des del seu naixement té la ubicació provisional en els mòduls prefabricats. Es tracta d’un solar de 35.217 metres quadrats, de propietat municipal i totalment lliures d’edificacions, que en el futur pla d’ordenació municipal -que està aprovat inicialment- ja està qualificat com a espai per a equipaments.

Ja ens falta menys!

SETMANA MOBILITAT SOSTENIBLE

El dilluns 19 i el dimarts 20 de setembre, els i les nostres alumnes de 5è, 6è i 1r d’ESO, dins els programats per l’Ajuntament en motiu de la setmana de mobilitat sostenible, van prendre part en un seguit d’activitats per promoure hàbits de mobilitat… Llegeix més»

NOTÍCIA REDACTADA PELS ALUMNES DE 1r D’ESO

AMB 12 ANYS, 2.500 m.

Els alumnes de 1r Eso assoleixen un repte, arribar al cim de la Tossa d’Alp.
El dia 16 de juny de 2016, els alumnes de l’IE Sant Jordi de Navàs van culminar el projecte “Un curs, un cim“, el qual té per objectiu final l’ascens d’un cim per part de cada curs des de P3 fins a 4t d’ESO.
Dijous dia 16 de juny vam anar fins a Coll de Pal amb l’autocar (a 2.000 m aproximadament) i després a les 9:42 vam començar a pujar la muntanya.
La pujada va ser una mica dura, a la primera pujada ja anàvem parant, un nen es va quedar a l’autocar perquè s’havia marejat i la majoria ja estàvem cansats.
Quan portàvem una estona caminant vam arribar a un lloc on ja començava a haver-hi pedres en comptes d’herba. Allà ja estàvem a froça altura però encara ens quedava baixar la que estàvem fent i pujar-ne una altra per arribar al refugi i al cim.
Uns quants alumnes van arribar a les 11:22h, però d’altres van arribar a les 12h (aproximadament) pel cansament i perquè ens va atrapar una mica de boira. Vam anar més ràpid del que havíem d’anar perquè estava calculat que arribéssim en 1h i 30min.
El temps era una mica bipolar, perquè podia fer molta calor i al moment fer molt fred. Va haver-hi estones que van caure gotes però no va arribar a ploure.
A pocs metres d’arribar al cim ens vam trobar un esquelet de cavall, estava gairebé sencer tot i que algunes cames estaven apartades i vam estar parlant de quins animals podien havier-se menjat el cavall. Va ser interessant! Un cop a dalt, vam anar al refugi on vam comunicar-nos via “Skype” amb els altres cursos i amb la gent que estava al centre mentre nosaltres pujàvem. També vam aprofitar per fer-nos una foto tots plegats i esmorzar al refugi.
Quan ja vam tornar a ser a baix, per sorpresa nostra, ens vam trobar uns militars que estaven amb tendes de campanya (i armes) per passar-hi la nit.
No es va acabar tot allà perquè després vam anar a dinar a un lloc més avall dels Empedrats on hi havia un riu en el qual la majoria de nens s’hi van banyar.
Després vam tornar amb l’autocar i vam arribar a Navàs a les 15:50 molt cansats.  El descens va ser complicat, però va valer la pena tot l’esforç i paciència. De veritat que us ho recomanem perquè el paisatge és meravellós i la sortida va ser un èxit!


NOTÍCIA REDACTADA PELS ALUMNES DE 2n D’ESO

Els alumnes de 2n ESO de L’IE Sant Jordi coronen la Gallina Pelada

Els alumnes de 2n ESO assoleixen el cim i fan una vídeo trucada des de dalt amb el campament base, que es troba a l’escola.

Els alumnes de segon d’ESO de  l’Institut Escola Sant Jordi de Navàs, van participar en el projecte “Un curs, un cim”, que va organitzar el mateix institut. Aquest projecte consistia en la coronació del cim La Gallina Pelada  i la realització d’un treball sobre el cim. Abans d’assolir-ho, els mateixos alumnes van fer un entrenament previ des de la matèria d’educació física. També,  un alpinista professional els hi explicà les seves experiències. Aleshores els hi van donar un dossier, per ambientar-se i per tenir coneixement sobre el medi.

Acte seguit, amb tots els coneixements assolits es van dirigir al cim, la Gallina Pelada. Un cim que està a 2.327 metres d’alçada. La pujada va ser llarga, però no es va fer pesada ja que anaven molt ben acompanyats i van gaudir molt del medi ambient i del bon temps. A dalt del cim es va girar el temps, es va tapar i va començar a fer vent , però ja ho tenien previst, per tant ja anaven preparats ja que estaven informats de la previsió meteorològica. Un cop a dalt van fer Skype amb el campament base ,que es trobava a l’institut, i van poder gaudir de les increïbles vistes.  La baixada va ser una mica més complicada ja que alguns alumnes van patir vertigen i la temperatura va baixar bastant.

Tot i així va ser una experiència molt enriquidora que s’hauria de repetir cada any. Els alumnes van demostrar molt companyonia i van aplicar tots els coneixements que havien après.

NOTÍCIA REDACTADA PELS ALUMNES DE 3r D’ESO

L’IE SANT JORDI DE NAVÀS ESTRENA AMB ÈXIT EL PROJECTE “UN CURS, UN CIM”

A “Un curs, un cim” tots els alumnes del centre, des de P3 fins a 4t d’ESO, han coronat diferents cims, treballant prèviament cada muntanya a l’aula.

El dijous dia 16 de Juny del 2016… Llegeix més»

NOTÍCIA REDACTADA PELS ALUMNES DE 4t D’ESO

Pèrdues, vaques, pedres i cim

El dijous 16, els alumnes de 4t ESO de l’IE Sant Jordi, vam anar d’excursió amb l’objectiu d’ arribar al cim de les Penyes Altes del Moixeró, al Berguedà.

A les 8:00 del matí agafàvem el bus direcció Bagà, per poder agafar el camí… Llegeix més»