UNA ALUMNA DE L’INSTITUT REP EL PREMI DE NARRATIVA SAMBORI ÒMNIUM CULTURAL.

AMB L’OBRA “L’AU DE LA PRIMAVERA” L’ÀGNES KOZMA ,ALUMNA DE SECUNDÀRIA DEL NOSTRE CENTRE, REP EL 3r PREMI DE NARRATIVA EN CATALÀ DE LA DEMARCACIÓ DE LA CATALUNYA CENTRAL EN LA  XI EDICIÓ D’ÒMNIUM CULTURAL.                                          D’aquesta manera, l’institut recull  els fruits en la XI edició del guardó Sambori Òmnium Cultural.

Avui divendres dia 24 al vespre, l’alumna Àgnes Kozma de 4t d’ESO ha estat premiada en la XI edició dels premis Sambori Òmnium amb el 3r premi de la Catalunya central pel seu treball “L’au de la primavera”.

Amb un pavelló de Suècia de gom a gom s’ha celebrat l’acte de lliurement dels premis de la Catalunya central de narrativa escolar del certamen literari Sambori Òmnium. Una vivència que ha il·lusionat l’Àgnes a continuar treballant  en aquest terreny de l’escriptura. Una fita assolida amb satisfacció per una alumna que s’estima molt la literatura.

GUIDED TOUR – 3rd ESO and 6th primary school

Ahir dijous dia 23 de març, els alumnes de sisè van participar en una ruta turística per Navàs feta en anglès. La ruta la van preparar els alumnes de 3r d’ESO i forma part de l’intercanvi habitual d’activitats que fem entre primària i secundària per tal que els nostres alumnes puguin viure i enriquir-se del gran avantatge que suposa tenir continuïtat amb l’escola i l’institut.

Aquest tipus d’activitats es realitzen de manera distesa, relaxada i amb alegria perquè els alumnes ja es coneixen entre ells o es tenen “vistos” del pati de primària o de les activitats que vénen a fer a secundària. És en aquest ambient relaxat que ahir vam dividir els alumnes de 3r i els alumnes de 6è amb 5 grups diferents. Cada grup d’alumnes de secundària explicava a un grup d’alumnes de primària els diferents llocs de la ruta i els alumnes de primària aprofitaven per fer preguntes o bé els de secundària els demanaven alguna cosa per comprovar que havien entès la informació.

A més a més, durant el recorregut per anar d’un lloc a l’altre, els alumnes continuaven amb els seus grups i així compartien rialles, preguntes i informació sobre l’intercanvi d’alumnes estrangers que tindrà lloc la setmana que ve. Un intercanvi eTwinning del qual els alumnes de 3r d’ESO en són protagonistes i en què alguns alumnes de primària també en formen part acollint algun d’aquests alumnes estrangers.

Estem segurs que aquestes experiències fan més gran el nostre centre i els nostres alumnes: els de 3r d’ESO fan de “profes” responsables de transmetre la informació IN ENGLISH! a un grup d’alumnes de 6è, i per la seva banda, els de 6è s’emmirallen en el seu futur: ser capaços de fer el mateix en un futur proper i pensar en la meravellosa experiència de formar part d’un projecte europeu com és l’eTwinning.

Gràcies a tots perquè va anar tot molt bé i va ser una hora de ruta molt distreta!

Clicant al següent enllaç podeu veure un recull de les fotografies de la ruta i dels diferents grups:

https://goo.gl/photos/WiCLimkdQkMPFqef9

HEM PINTAT UN MURAL PEL CASAL DE LA GENT GRAN DEL POBLE

Ahir, dia 22 de març, els alumnes de 2n d’ESO han creat i pintat el mural del Casal de la Gent Gran de Navàs. Des de la matèria de Visual i Plàstica va néixer aquest projecte de la mà de Clara Oliveres i acompanyat per la professora Gemma Sensada.

El projecte consistia a dissenyar, crear i realitzar la il•lustració del mural que s’ha pintat al casal de la gent gran. Va ser un encàrrec de l’Ajuntament de Navàs per millorar visualment l’entorn i fer-ne partíceps els alumnes de l’institut.

El nostre én centre obert al poble i amb ganes de fer poble. Ens encanten encàrrecs com aquest! I felicitem als alumnes de 2n d’ESO per la feina feta, sou uns artistes! Podeu veure el resultat final del mural i un recull d’imatges clicant el següent enllaç:

https://goo.gl/photos/fGPyNbnboCyaiUZ4A

DEBAT-TERTÚLIA “ARA ÉS DEMÀ”

ara-es-dema

Benvolgudes famílies:

El Consell Escolar de Catalunya ens proposa fer una reflexió sincera sobre el futur de l’educació. Ens interessa molt conèixer el vostre punt de vista sobre qüestions cabdals que afecten l’ensenyar i l’aprendre, per això el dimecres dia 29 de març a les 5h de la tarda hem organitzat un debat-tertúlia al nostre centre per fer sentir la vostra veu. Es tracta d’anar més enllà dels aspectes que afecten la quotidianitat per posar els llums llargs i tenir perspectiva de l’educació del futur, sense els condicionaments del marc pressupostari i normatiu actual. Un cop tinguem les nostres idees recollides les farem arribar al Consell escolar perquè formin part del recull que es fa a tot Catalunya. Pensem que és una oportunitat única per donar l’opinió sobre les grans coses que ens afecten com a país.

Us animem a participar!!

Recordeu:

Dimecres 29 de març a les 5h de la tarda a la biblioteca de l’edifici de primària!!!

Scottish Dancing Workshop

Yesterday, thursday 16th March the students of 1st, 2nd and 3rd ESO had the chance to enjoy a Scottish dancing workshop performed by David Vivancos and learn a few steps of Céilidh dancing, a popular form of folk dancing in Scotland. Students learnt these dances are popular in weddings, birthdays and villages’ festivals.

David Vivancos visited our school and did this fabulous session where all the students learnt about some of the most popular Scottish traditions, songs and dances while listening to the melancholy airs of Scottish bagpipes. This way, students were able to practice and improve their English in a very funny and exciting way, socializing with their classmates and dancing with their teachers.

After the workshop, they all agreed they had had a wonderful time and they were thrilled with David’s savoire faire.

 

Ahir dijous dia 16 de març els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO van tenir l’oportunitat de disfrutar d’un taller de danses escoceses fet pel David Vivancos. Van poder aprendre uns quants passos de la dansa Céilidh, un ball típic d’Escòcia. Els alumnes van aprendre que aquestes danses s’acostumen a ballar als casaments, aniversaris i a les festes majors dels pobles.

David Vivancos va visitar la nostra escola i va fer una sessió fabulosa on tots els alumnes van aprendre algunes de les tradicions, cançons i danses escoceses més importants mentre van poder escoltar el ritme malencòlic de les gaites. D’aquesta manera els alumnes van poder practicar i millorar el seu anglès d’una manera molt divertida i emocionant, socialitzant-se amb els seus companys de classe i ballant amb les seves professores.

Després del taller, tothom va estar d’acord que s’ho havien passat molt bé i estaven contentíssims amb la manera de fer del David.

https://photos.google.com/photo/AF1QipMp-Qjb86tCiJpqP3-IOR1AD7W8YQVj8UkXIse3

PREMIATS EN EL CERTAMEN “LECTURA EN VEU ALTA”

Aquest matí, alguns alumnes de secundària de 1r fins a 4t d’ESO han anat a Manresa per participar en el certamen de LECTURA EN VEU ALTA. Tres dels nostres alumnes han resultat guanyadors en la categoria “Tropa de corsaris”. Estem tots molts contents i donem la nostra més sincera enhorabona a la Laura Bellosta, l’Àgnes Kozma i el Miquel Ruiz. Molt bona feina!!!

img-20170314-wa0004

 

 

CARNESTOLTES A L’INSTITUT ESCOLA

El passat divendres dia 3 de març, el nostre centre va celebrar el carnestoltes. Tant els alumnes de primària com els de secundària van participar a la festa. Els alumnes de secundària, acompanyats pel grup d’animació de gralles i percussió van començar la rua sortint de l’institut juntament amb els xanquers de 1r d’ESO que s’estrenaven sortint al carrer! Un dia ben emocionant per a aquests alumnes que, en l’assignatura d’educació física, han estat treballant de valent per poder fer tota la rua damunt de les xanques. Enhorabona a tots i a totes perquè ho veu fer molt bé!!!

La rua va seguir fins la llar d’infants de la Quitxalla on els nens i nenes ens van rebre amb il·lusió i amb cares d’alegria. Vam continuar fins al pati de primària i allà vam llegir i escoltar el pregó de carnestoltes realitzat pels alumnes de secundària.  Seguidament, hi va haver la rèplica del pregó per part dels mestres. Tot dins del respecte però en clau d’humor perquè per “carnaval, tot s’hi val!”.

Quan es va acabar la lectura del pregó, la rua va continuar acompanyada per alguns alumnes de primària i les seves famílies. Vam anar pel passeig fins a la Plaça Gaudí i després vam tornar cap al pati de l’institut per cremar el rei i la reina carnestoltes.  Al pati, hi havia un pica-pica per a tots els alumnes, música i finalment vam cremar al rei i la reina.  Un cop es van cremar el rei i la reina, els alumnes de primària van tornar a l’escola. Va ser una festa molt divertida on tothom va passar-s’ho molt bé. Volem donar les gràcies al grup de gralla i percussió perquè, juntament amb els xanquers, van fer que la festa fos molt lluïda i animada.

A continuació podeu veure un recull d’imatges de la celebració:

https://goo.gl/photos/zNnX3zjKKQocNnMx9

 

DIJOUS LLARDER A PRIMÀRIA

Com cada any, els alumnes d’infantil de la nostra escola vam celebrar el dijous llarder a l’Alzineta.  Com ja sabeu, el nostre centre està implicat i compromès amb les tradicions del nostre país. Som un centre obert al nostre entorn i amb ganes de fer conèixer el poble i el país als nostres alumnes perquè això formi part del seu creixement personal.  Adjuntem una fotografia de cada classe perquè pugueu veure que ens ho vam passar molt bé!

 

 

 

ELS ALUMNES DE 4tC DE PRIMÀRIA APRENEM A APRENDRE

Fa un parell de setmanes la Júlia va venir a la nostra classe i li vam explicar tot el què hem fet fins ara a l’aula amb ajuda dels mapes que tenim a la classe. Cal dir que les mestres vam felicitar els alumnes perquè es recorden de tot el què han après i com ho han après.  Ells i elles tenen clar que ho han après mirant diferents documentals, buscant informacions després de contrastar què s’imaginen i què és el que realment hi ha. Estem aprenent a aprendre!

 

EL NOSTRE CENTRE ES SUMA A LA CAMPANYA “VOLEM ACOLLIR” DE “CASA NOSTRA, CASA VOSTRA”

El nostre centre, com molts altres centres de Catalunya, aquest dimarts dia 14 es va sumar al clam “volemacollir.

La comunitat educativa i tots els alumnes van denunciar la situació que han d’afrontar les persones que fugen de casa seva a causa de la guerra, la violència o la persecusió i busquen un refugi a casa nostra. A 2/4 de 3 del migdia, els alumnes de secundària van fer la denúncia a través de la lectura del manifest en què vuit testimonis reals de migrants ens expliquen per què van haver d’abondonar el seu país.  Els alumnes de primària, a la tarda, van llegir el mateix manifest al pati de l’escola.

ELS DE 4tC DE PRIMÀRIA HEM OBERT UN POLLASTRE!

HEM VOLGUT SABER COM S’IMAGINEN ELS ALUMNES QUE ÉS UN POLLASTRE PER DINS. PER AIXÒ HAN FET UN DIBUIX PER SABER COM MENGEN I COM TRITUREN EL MENJAR.

Les diferents hipòtesis que diuen els nens.

  • Dins la panxa hi ha un bassal i se’n va després al forat del cul.
  • Hi ha uns àcids dins d’un estómac.
  • Entra per un bec se’n va a una bossa i allà es tritura i va a uns tubs i fa la caca.
  • Mastega amb el bec.

Després hem buscat diferents informacions per internet, ens ho hem explicat , hem contrastat aquestes diferents informacions i hem vist entre tots que el pollastre té un pedrer que és on tritura el menjar.

Un altre dia, la Ivet ens va portar un pollastre a la classe i el vam obrir. Vam veure el pedrer (però era buit) el pap, els pulmons, el cor, els ossos, el fetge, el cervell, un ull…

Un altre dia,  el Roger C. en va portar un altre que era ple i vam poder veure el menjar una mica triturat.

Ara sabem que el pollastre s’empassa el menjar sencer i passa per l’esòfag, va al pap, després al pedrer i allà és on es tritura el menjar ja que hi té una musculatura més dura. Després va cap els intestins i després a l’anus.

L’aprenentatge vivencial ens motiva!

El nostre centre a les xarxes socials

El nostre centre cada vegada té més presència a les xarxes socials. Com ja sabeu, comptem amb una pàgina al Facebook, un compte a l’Instagram @ie_santjordi i un compte al Twitter amb el mateix @ie_santjordi.  Cada vegada tenim més seguidors, no només alumnes i famílies del nostre centre, sinó també educadors d’altres centres que volen veure com treballem o entitats importants com LEGOeducationROBOTIX que ha retuitejat un vídeo del taller de robòtica, o el moviment Repensem la Secundària que ja ha penjat al seu Instagram unes quantes fotos de les que compartim al nostre IG.  Això vol dir que el nostre centre té més projecció exterior i cada vegada hi ha més persones que comparteixen que el nostre projecte de centre és un projecte innovador, motivador i educatiu.  Us animem a fer-vos seguidors dels nostres comptes si voleu estar ben informats/des de què passa al nostre petit gran centre dia a dia!

screenshot_2017-01-31-10-04-06screenshot_2017-01-31-10-03-51screenshot_2017-01-31-10-03-19screenshot_2017-01-31-10-09-02

FELIÇ ANY 2017!

Des de l’institut escola us desitgem un molt bon inici d’any a tothom! Des del centre, els professors i professores comencem l’any amb empenta, il·lusió i ganes de compartir grans moments amb els vostres fills i filles.

img_20170110_093744

LA NIT DE NADAL

El dia 22 de desembre, a la pista Sant Jordi, vam celebrar la funció “La nit de Nadal”. Va ser una funció molt emotiva, divertida i nadalenca en la qual tots els alumnes van actuar meravellosament. Aquí us deixem una fotografia dels protagonistes del dia, els alumnes de 6è que van ser els encarregats de presentar tota la funció i les diferents actuacions i van representar magistralment “la nit de nadal”.  Enhorabona a tots i a totes per la gran feina feta!

img_20170110_093200

A 4t C DE PRIMÀRIA TREBALLEM LES ABELLES

A principi de curs vam llegir la notícia que a Carolina del sud s’havien mort milions d’abelles per culpa d’un insecticida que van tirar per matar els mosquits que portaven el virus zika.
A partir d’aquí va sorgir un gran interès per investigar el motiu pel qual les abelles són tan importants pel món. Per tal de descobrir més coses i documentar-nos, vam mirar un “Què Qui Com” sobre les abelles i també una pel•lícula: BEE Movie.
També cal dir que els nostres companys i companyes de 4t A ens van venir a explicar una conferència de les abelles que havien fet quan eren petits.

foto-abelles1foto-abelles2

 

Entre les tres fonts d’informació vam confirmar que les abelles, a part de fer mel, són molt importants per la pol•linització de les plantes.
Això va fer que ens preguntéssim quin és el significat de “pol•linització” però tothom tenia molt clar que es tracta de transportar el pol•len d’una flor a una altra. Som molt espavilats!!!
Parlant d’aquest tema, els nens i nenes van recordar que el curs passat havien plantat mongetes i que havien fet un mural on explicàven les parts de la planta i també la seva reproducció.
El van portar i el van explicar. Entre una cosa i l’altra, ara ho tenim tot molt més clar.

foto-abelles3

Una altra pregunta que ens intrigava molt era: Perquè el virus zika es troba més a centre Amèrica i alguns països de l’Àfrica? Aquesta pregunta ens la va contestar una veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona. Vam quedar molt sopresos i contents que una persona tan important ens respongués i ens va dir que si volíem saber més coses, estaria molt contenta d’ajudar-nos.
Aquestes preguntes també les vam dirigir a l’OMS i per això les vam redactar en castellà però encara no ens han en contestat.