FORMACIÓ CONTÍNUA

El passat dijous 26 de setembre els docents ens vam posar a fer d’alumnes.

Com sabeu, als docents del Sant Jordi, de tant en tant ens agrada passar a “l’altra banda” i posar-nos en el paper d’alumnes. Aquesta vegada vam assistir a una master class del company Enric Queralt. L’Enric és un expert en el treball sobre la comprensió lectora i el vam convidar perquè ens posés les pautes per fer-ne una bona feina. Conscients de que la comprensió lectora és bàsica, no només per a les llengües, sinó també per a la resta de matèries i una competència clau pel desenvolupament humà, ens disposem a repensar el tractament que en fem al centre per millorar-la.

VAGA MUNDIAL PEL CLIMA

El passat divendres 27 de setembre es va celebrar arreu del planeta la Vaga Mundial pel Clima.

Des de l’Institut ens hem afegit a la reivindicació, aportant el nostre petit granet de sorra. Hem elaborat un mural representatiu de diversos entorns (natural i urbà). Un cop acabat l’hem exposat a l’entrada del centre i al llarg del matí, els propis alumnes han anat contaminant els paisatges amb tota mena de residus, tal i com estem fent entre tots amb el planeta. Un cop acabada la nostra acció de protesta, em reciclat els diversos elements del mural.

A més a més l’Arnau Pastor de 3r d’ESO B ens ha redactat un manifest sobre els motius que ens criden a aturar el canvi climàtic. Aquest manifest s’ha llegit també a Primària.

Finalment, l’AMPA ens ha convidat a anar vestits de color verd, en solidaritat amb els motius de la protesta.

MOBILITAT SOSTENIBLE

Com cada any, aquest setembre hem participat en la Setmana de la Mobilitat Sostenible.

Els de 6è de Primària hem estat fent una passejada amb bicicleta per Navàs, comprovant que podem anar a la majoria de llocs sense dependre de cap adult amb cotxe.

A 1r d’ESO ens han vingut a fer un Taller per entendre el funcionament d’una bicicleta, a quina altura hem de situar el seient, la posició de les manetes de fre i canvi, la importància dels elements de seguretat i els passos a seguir per arreglar una roda punxada.

Nosaltres ens sumem a la mobilitat sostenible, i tu?

COMENCEM!

Arriba el setembre i comença el nou curs!

Els Equips Docents de l’IE Sant Jordi ja estem preparant el nou any escolar. Tornem amb les piles carregades i unes quantes novetats. Però amb la mateixa filosofia de sempre, l’acompanyament proper als nostres alumnes per créixer junts un any més.

Per explicar com serà aquest curs que vindrà, convoquem a les famílies a les reunions de principi de curs. Aquí teniu els horaris:

 

DIA GRUP HORA LLOC
Dimecres 4 de setembre Educació Infantil (P3) 19:00 Edifici de Primària
Dijous 5 de setembre Educació Infantil (P3 P4) 19:00 Edifici de Primària
Dijous 5 de setembre ESO 19:00 Mòduls de Secundària
Divendres 6 de setembre Primària (Cicle Inicial) 19:00 Edifici de Primària
Dilluns 9 de setembre Primària (Cicle Mitjà) 19:00 Edifici de Primària
Dimarts 10 de setembre Primària (Cicle Superior) 19:00 Edifici de Primària

 

 

Ens veiem ben aviat famílies!!

 

 

VERSIONEM L’ART

Avui, dilluns 3 de juny, esteu convidats a l’Espai La Volta de Navàs, a partir de les 5h de la tarda.

Tot l’alumnat de 1r d’ESO exposarem les obres realitzades en el Projecte artísitic “Versionem l’Art”. Es tracta d’un projecte creat per desenvolupar la nostra creativitat i la reflexió crítica i, al mateix temps, adquirir coneixements d’Història de l’Art. Volem tenir present que l’art forma part de la nostra vida, que és un llenguatge d’expressió, i que la seva contemplació ens és positiva. Ajudar a despertar ments és un dels objectius del nostre centre, i aquí ens teniu, reinterpretant obres clàssiques i famoses des del nostre punt de vista crític.

Us hi esperem!

 

https://drive.google.com/file/d/1-Jl2TMlrH6R844IL9kvkP8HfcGqMb4ZS/view?usp=sharing

 

 

NOVES MANERES D’AVALUAR? EN MARXA!

Com sabeu el segon trimestre els alumnes de l’Institut Escola Sant Jordi han arribat a casa amb unes “notes” una mica diferents.

Durant uns dies les professores i els professors de tot el centre hem estat valorant amb ells què han après i que els falta encara per aprendre, què fan molt bé i què els cal millorar, quines actituds tenen davant de l’entorn i quines els seran vàlides per la vida… Aquesta feina és clau en el procés d’aprenentatge, per tal de fer-se conscient d’un mateix.

Alumnes i docents hi hem invertit moltes hores i uns quants maldecaps. Però estem satisfets de la feina feta. Sabem que encara podem millorar moltes coses i hi seguirem treballant per fer-ho.

Però, de tant en tant, aquesta feina es veu reconeguda de manera externa. Aquesta setmana la Xarxa d’Innovació d’Escoles de Primària (XIEP) ens citat per parlar de bons exemples d’informes realitzats pels alumnes, en aquest cas, de Primària. Aquest reconeixement ha estat en el marc de la Jornada titulada “L’avaluació en la transformació educativa“.

Seguim treballant per un ensenyament de qualitat!

MICRÒFONS A L’AULA

El nostre programa de ràdio preferit segueix en antena.

A l’hivern vau poder escoltar-nos als nens i a les nenes de 2n de Primària recitant poemes. Va ser tot un espectacle!

Al març l’alumnat de 4t de Primària i de 1r d’ESO vam treballar en comú per comentar-vos les notícies més interessants del moment. Com ens agraden els projectes on treballem junts Institut i Escola!

Els alumnes de 6è de Primària també vam tenir el nostre espai a Micròfons a l’Aula cap a finals de març.

Els de 1rB, vam sortir a la ràdio el 6 i el 13 d’abril. Si us ho vau perdre, aquí ens teniu.

Al maig va ser el torn dels alumnes de 5è, P4 i P5.

I el 18 i el 25 vau poder escoltar-nos als de 2n de Primària recitant els nostres poemes. Però encara no en vam tenir prou i vam aprofitar per entrevistar als alumnes de 3r d’ESO que estan organitzant la Caminada Nocturna del 7 de juny.

PLANTES AROMÀTIQUES DE NAVÀS

Els de P4 A i B hem sortit a reconèixer l’entorn.

Aquesta vegada ens hem fixat en les plantes aromàtiques. Què us pensàveu? Que això és només un conte de bruixes que fan possions màgiques amagades al mig del bosc? Doncs no, de plantes aromàtiques n’hi ha per tot arreu. Amb una passejada per Navàs n’hem pogut observar moltes.

Sempre és enriquidor sortir pel poble i descobrir aquells tresors que tenim davant dels nostres ulls i que a vegades no veiem,

https://drive.google.com/file/d/1v4Ax8bxjtBX7tthTDpM6ouuSFGlJ38YR/view?usp=sharing

 

EL PONT DELS GUANYADORS

Un dels nostres projectes més engrescadors és El Pont dels Guanyadors, que normalment es fa a 2n d’ESO.

Amb una sèrie de materials determinats i iguals per a tots els grups hem de construïr un pont imitant les estructures de l’Edat Mitjana. No és fácil, cal fer càlculs i estudiar estructures. Fem física a l’aula, apliquem les diverses forces que interactuaran amb el pont. Però a més a més ho fem treballant en grup, posant en pràctica el treball cooperatiu.

Al final es comprova quin del ponts és el guanyador, quin aguanta més pes.

Aquí podeu veure’n alguns detalls més amb l’acompanyament musical de l’Àxel García, un dels nostres artistes.

https://drive.google.com/file/d/1Jr_by2_au9uHKZj6Qq0n9hqAjF3I72T7/view?usp=sharing

 

 

LAPBOOK PIRATA

Els Pataxules i els Barbamecs de l’IE Sant Jordi hem creat un súper Lapbook per explicar qui som els pirates.

Un Lapbook és com un llibre, però tot ple de sorpreses. No només hi ha lletres, sinó que és alhora un mural, un llibre desplegable, té tresors amagats, explicacions, dibuixos, fotografies, els experiments que hem fet nosaltres…

Voleu saber qui van ser els pirates més famosos? Com vivien? Què menjaven? Com eren els seus vaixells? Doncs la resposta a aquestes preguntes i moltes més les trobareu al nostre Lapbook. Mireu, mireu que xulo!!

https://drive.google.com/file/d/11aHRVtwxTqffG-2nOqp5wreEZL5ivpBv/view?usp=sharing

LET’S CLEAN UP EUROPE

Aquest divendres 26 d’abril tot l’Institut Escola participem a la jornada Let’s Clean up Europe.

Ens afegim a aquesta iniciativa d’àmbit continental amb l’objectiu de generar consciència sobre la problemàtica de la gestió dels residus. Cal recordar que cada dia generem més residus i sovint no els tractem com caldria. Les conseqüències són evidents, el planeta està cada vegada més contaminat i el nostre entorn s’embruta i s’empobreix. Les platges, els boscos o els marges dels rius, són paratges dels quals ens agrada gaudir, però que la contaminació i els abocaments il·legals perjudiquen.

Per això decidim posar el nostre granet de sorra al projecte Let’s Clean up Europe al qual s’ha sumat el poble de Navàs. La jornada municipal serà dissabte a les 4 de la tarda, amb sortida al Parc de l’Alzineta, però nosaltres ens avancem i comencem aquest matí.

PARLEM DE DROGUES

Atenció famílies!

Dimecres 10 d’abril als mòduls de Secundària podrem assistir a la xerrada sobre les drogues. Davant d’una problemàtica que ens envolta a tots, però que pot afectar als nostres joves, informem-nos i preparem-nos per tenir eines per actuar.

Recordeu,

Dimarts 10 d’abril.

A les 18:30.Als mòduls de Secundària.

 

PARLEM DE DROGUES.

No hi falteu!

 

PREINSCRIPCIÓ

El divendres 29 de març comença el període de preinscripció.

Si esteu interessats en fer-la en el nostre centre només cal que seguiu les instruccions:

 

– La documentació s’ha d’entregar a la secretaria del centre, a l’edifici de Primària. Durant aquests dies us podrem atendre de dilluns a divendres en el següent horari:

– Matí de 8:45 a 14:00h.

– Tarda de 15:00 a 16:30h.

 

– Allà ens heu de portar aquests documents:

– Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació.

– Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (mare, pare, persona tutora o guardadora de fet).

– Original i fotocòpia del DNI de l’alumna o alumne major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.

– Original i fotocòpia de la Tarja Sanitària de l’alumne o alumna.

– La Sol·licitud de Preinscripció. Aquesta sol·licitud es pot descarregar aquí, però si veniu al centre a entregar la documentació també us la facilitarem i la podreu omplir allà mateix.

– Si l’alumne està en situació d’acolliment cal la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

– Si el sol·licitant és estranger seran necessaris l’original i una fotocòpia de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport.

–  Si la persona sol·licitant és estrangera comunitària caldrà el document d’identitat del país d’origen.

 

– Recordeu que el període de preinscripció pel curs 2019-2020 és entre el divendres 29 de març i el dissabte 9 d’abril.

 

 

L’Institut Escola Sant Jordi us dona la benvinguda. Som un centre públic, amb un treball constant i acreditat en les noves metodologies pedagògiques. Aquest any el Departament d’Ensenyament ens ha distingit amb el Certificat d’Innovació Pedagògica, fruit de la feina feta durant tants anys. Tenim una AMPA compromesa, un professorat en constant formació i un alumnat implicat en el dia a dia del centre, el municipi i el país. Tots junts som Sant Jordi, i cada dia som més.

PORTES OBERTES!

Aquest diumenge 17 de març us esperem a totes i tots a la Jornada de Portes Obertes de l’IE Sant Jordi.

Per dinamitzar la jornada, alumnat, docents i AMPA, hem estat preparant un munt d’activitats. Ens agrada ensenyar el nostre centre centre, com aprenem, com treballem i com acompanyem als alumnes en el seu procés de creixement personal.

Tenim moltes ganes d’explicar i mostrar el nostre projecte pedagògic i que tothom pugui comprovar perquè ens hem fet mereixedors del Certificat d’Innovació Pedagògica que ens ha atorgat el Departament d’Ensenyament.

Esperem que gaudiu de la jornada, de la visita al centre i de les múltiples activitats que us hem preparat.

Moltes gràcies a tothom: AMPA, Equip Directiu i professorat, i sobretot, sobretot, al nostre alumnat, el millor que tenim al Sant Jordi!

 

SOM INNOVADORS, SOM IE SANT JORDI

Al Sant Jordi estem d’enhorabona. El Departament d’Ensenyament ens ha reconegut com a Centre d’Innovació Pedagògica.

El món que ens envolta canvia constantment, i l’ensenyament també ho ha de fer si vol ser eficaç. Una marca de naixement de l’IE Sant Jordi és la cerca constant de noves metodologies educatives que serveixin per donar un futur ple d’oportunitats al nostre alumnat. Per això, des de la creació del Sant Jordi ens hem esforçat per aprendre a treballar per aconseguir aquest objectiu. Fruit de l’empenta constant d’alumnes, docents, famílies i ajuntament ara ens arriba aquest reconeixement. Ens encoratja a seguir amb la nostra línia pedagògica, que no és altra que la cerca constant dels millors mètodes.

Això implica formació permanent del professorat, trencar amb tòpics i mètodes, que tot i resultar més còmodes pels docents, han anat perdent vigència. Busca i necessita un major compromís de l’alumnat i de les famílies en el procés d’aprenentatge. I no es pot fer sense la implicació de les institucions més properes. Entre tots hem fet possible el reconeixement. Volem donar les gràcies a tots els agents implicats.

Aquest dilluns 11 de març, l’emissora de ràdio Ona Bages s’ha interessat per la notícia i ha decidit entrevistar a la nostra Directora, la Maria Alba Casellas, que ens ha fet de portaveu per explicar què vol dir ser Centre Innovador.

Som un total de 189 centres de tot Catalunya (dels gairebé 5.500 que tenim arreu del país) que hem aconseguit el distintiu, entre els que podem destacar La Maquinista, SADAKO, El Puig, Jesuïtes, IPSE, Virolai, Institut Montgròs, Institut Escola Jacint Verdaguer, Institut Escola Les Vinyes i Escola de Rellinars.

“La qualitat educativa

es diu IE Sant Jordi”

EL PONT DELS GUANYADORS

A 2n d’ESO estem immersos en el Projecte “El Pont dels Guanyadors”.

Ens hem situat a l’Edat Mitjana i n’hem estat repassant diferents característiques. La societat, la cultura, la política, la convivència entre diferents maneres d’entendre i viure el món… I l’art, l’art és important per saber com cada societat es veu a sí mateixa i al món que l’envolta. A dins de l’aspecte artístic hi entra l’arquitectura, i una de les coses que feien els arquitectes medievals era dissenyar ponts per tal d’afavorir el comerç.

Però construir ponts (i que s’aguantin!!) no és una feina fàcil. Cal estudiar quines són les estructures que més pes poden suportar i aguantar millor. De fet ens hem proposat un concurs en el qual construirem una maqueta d’un pont. Tots els grups tenim el mateix material i el mateix temps. Disposem de palets i cola blanca, la nostra imaginació i la nostra capacitat d’establir quina estructura serà la que aguanti més pes.

Som-hi!!