SETMANA DE REPTES D’AVALUACIÓ A ESO

Aquesta setmana a tots els cursos d’ESO hem començat els reptes d’avaluació. Cada curs realitza un repte específic dissenyat pels professors de totes les matèries de manera que els reptes són transversals i competencials. Els alumnes treballen per grups i són avaluats per la feina realitzada durant la setmana i per la presentació oral que faran el proper dilluns 18 del producte final del repte.

A primer d’ESO el repte es diu “Navassencs a la romana” i apliquem el nostre aprenentatge en un context diferent utilitzant com a base el món romà. Una part dels alumnes marxem a Altafulla per fer una experimentació “in situ” i altres alumnes ens quedem treballant a l’institut. Tant els que marxem com els que ens quedem a l’institut treballem la mateixa informació des del punt de vista de les diferents matèries. Avui dilluns dia 11, hem començat la presentació del crèdit amb tota la informació que necessitem i hem fet un joc de pistes pel poble.

A segon d’ESO el repte es diu “Catapulta’t a l’edat mitjana” i treballem els Templers de Puig-reig (anem en bicicleta fins a Puig-reig i així també treballem l’educació física), els diferents estaments a l’època medieval, formem el nostre propi gremi amb el seu escut d’armes i el producte final és la creació d’una catapulta tenint en compte els materials més òptims que ens permetin tirar el més lluny possible un objecte que determinen els professors. Avui hem fet la presentació del crèdit i hem començat a pensar en el disseny de la catapulta de cada grup tenint en compte els conceptes de materials, forces, pesos, etc.

A tercer d’ESO el retpe es diu “Riu, càmera i acció” i consisteix en treballar dos eixos vertebradors del poble de Navàs: el riu Llobregat i les colònies (amb l’exemple de la visita a la colònia Vidal). Amb la informació obtinguda al riu i a la visita de la colònia Vidal (hi anem amb bicicleta i així fem salut!) cal que creem el nostre producte final: un telenotícies amb unes pautes concretes que ens han marcat des de les diferents assignatures. A tall d’exemple, hem de fer una noticia en anglès, hem de fer una entrevista caracteritzant un de nosaltres com a personatge que vivia a la colònia Vidal, etc.  Avui dilluns una part del grup hem anat al riu a recollir un mostratge que després hem analitzat a l’institut al microscopi; mentre que l’altra part del grup hem anat amb bicicleta a Cal Vidal per visitar la colònia i conèixer de primera mà la vida a la colònia. Cal dir que nosaltres ja vam començar el crèdit divendres passat dia 8 de juny amb la presentació del crèdit, la informació sobre com realitzar un telenotícies i la visualització de part de la pel·lícula “Olor a colònia” rodada a Cal Vidal, el Guixaró i altres colònies properes a Navàs.