SERVEI DE MEDIACIÓ AL NOSTRE CENTRE

Ara fa 6 anys, l’IE Sant Jordi va apostar per la Mediació com a forma de millora de la convivència en el nostre centre. És per això que el servei està actiu des de llavors.

Però, què és la Mediació?

Es tracta d’un procés que facilita que dues persones (o més) que tenen un problema puguin trobar una solució per mitjà d’acords. Al final, tothom hi surt guanyant.

I, com funciona?

Quan algun alumne té un problema amb un company/a i no sap com solucionar-lo, es pot sol.licitar el servei. El centre disposa d’una bústia a on es reben les demandes. Tot i això, sovint s’engeguen processos de mediació a partir de sol.licituds que es fan directament al professorat responsable. Fins i tot, les propostes poden provenir dels mateixos docents.

Les reunions es fan a les hores de pati, de manera que no entorpeixin el desenvolupament de les classes. En elles sempre hi ha dos mediadors triats pel responsable del servei. En un clima de respecte i de ganes de resoldre el problema, les dues parts expliquen què ha passat i expressen com se senten davant el conflicte. Partint de diferents propostes, cadascú diu què està disposat a canviar i a millorar. Aquestes propostes es converteixen en acords que es revisaran passat un temps.

Qui són els mediadors?

En el nostre centre s’ha apostat per la mediació entre iguals. Això vol dir que els mediadors i les mediadores són els mateixos alumnes del centre. Són aquells que s’han format en Mediació, assistint al taller que du el mateix nom i que forma part de les matèries optatives que ofereix l’IE Sant Jordi.

En aquest taller, a més del propi procés de mediació, es treballa l’empatia, escoltar a l’altre, enfrontar els problemes i formar un equip cohesionat de nois i noies de diferents nivells de la ESO.

En acabar el taller, si volen, poden formar part de la borsa de mediadors.

Després d’aquests 6 anys, seguim apostant per la bona convivència en el nostre centre.