Itineraris de 4t d’ESO – Emprenedoria i TIC

La setmana passada els alumnes que fan l’itinerari d’emprenedoria (que són els encarregats de portar la cantina de l’institut) i els alumnes de la matèria de TIC vam anar a Manresa al forn de pa  L’Antic on vam poder fer un taller sobre elaboració de pa i coques. El forner ens va donar informació sobre els diferents tipus de cereals, els diferents tipus de farina (espelta, blat, fajol, kamut…) i els diferents tipus de coccions.

Seguidament, el forner va fer la massa mare i va insistir molt en la importància del temps: no podem tenir pressa. El pa ha de tenir el seu temps de repòs de la massa mare, el seu temps de cocció sense pressa per tal d’aconseguir un pa saludable i que sigui un bon nutrient per al nostre cos.

Un cop el forner va tenir la massa mare feta els nostres alumnes van poder fer ells mateixos pa i coques i enfornar-les. Va ser un taller d’allò més interessant, segur que comprarem pa més tradicional i intentarem fer-ne a casa!