FORMACIÓ PERMANENT DEL PROFESSORAT DEL CENTRE -2

El dimecres dia 16, després de la formació amb la Neus Sanmartí, un grup de mestres i professors ens vam desplaçar fins a Manresa, a la FUB, per poder assistir a la xerrada del David Bueno.

El David Bueno és Docor en biologia i professor de genètica a l’Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica s’ha desenvolupat entre Barcelona i Oxford,centrant-se en la genètia del desenvolupament i la neurociència, i la seva relació amb el comportament humà. Ha publicat més de 50 articles científics a revistes especialitzades. En l’àmbit de la divulgació científica, ha publicat 7 llibres per acostar la ciència a la ciutadania. L’any 2010 va guanyar el Premi Europeu de Divulgació Científica. Un dels seus darrers llibres, Neurociència per a educadors ja forma part dels llibres de capçalera de molts docents del nostre país.

Temes que va comentar el David Bueno a la seva xerrada ja formen part del dia a dia del nostre centre: aprenentatge significatiu, el mestre també aprèn amb els alumnes, cal tenir en compte que l’aprenentatge més efectiu és aquell que es realitza a través d’emocions positives, hem de tenir present les diferents realitats neurofuncionals de cada alumne…. Tot això són coses que com a docents ja tenim interioritzades i ja portem a la pràctica per tal que els nostres alumnes assoleixin els objectius de cada etapa de la manera més satisfactòria possible.

La xerrada del David Bueno ens va servir per reafirmar-nos que estem treballant, des de fa temps, en el bon camí!