DESCRIPCIÓ DEL CENTRE

L’Institut d’Almenar té 350 alumnes, distribuïts en:

• 3 grups de primer d’ESO; 3 grups de segon d’ESO; 3 grups de tercer d’ESO i 2 grups a quart d’ESO.
  • També 1 grup de 1r Batxillerat i 1 grup de 2n Batxillerat, amb totes les modalitats del sistema actual (llevat del Batxillerat artístic).
  • 3 grups de CFGM,  on es realitza el grau combinat de Gestió Administrativa i Sistemes Microinformàtics i Xarxes.

La seva procedència és majoritàriament rural, amb un nivell socioeconòmic mitjà, i amb uns índex de població nouvinguda no especialment alts.  L’alumnat prové majoritàriament dels centres de primària adscrits dels municipis de d’Almenar, Alfarràs, Ivars d’Urgell, i en menor nombre, també d’Alguaire, La Portella, Albesa, Rosselló i Castellonroi.

Pel que fa als espais, el centre disposa de dos edificis. A l’edifici 1 (ESO): 11 aules de grup, 2 aules d’informàtica , aula d’idiomes, 2 laboratoris, una aula de música, una aula de tecnologia (ESO), un laboratori de tecnologia (BTX), sala de professorat, despatx de secretaria, 1 sala de guàrdies, despatx de direcció, 1 sala d’entrevista amb pares, 1 sala de reunions del professorat, biblioteca, 3 aules per desdoblaments i/o reforços. A l’edifici 2 (BTX i CFGM): 2 aules de grup del BTX, 3 aules matèries de modalitat (01, 04, 06a) BTX, 3 aules de grup de CFGM, 1 aula d’informàtica, sala polivalent i cantina.

OBJECTIUS GENERALS (PEC)

Els nostres objectius generals els agrupem en els següents  aspectes:

1. MILLORAR ELS RESULTATS ACADÈMICS

Millorar l’assoliment dels continguts de totes les matèries del currículum, potenciant l’atenció a la diversitat, mitjançant les següents estratègies:

• Pla d’Atenció a la diversitat (PAD), que inclou:
    • grups de reforç, desdoblaments, oferta de matèries optatives.
    • Pla Intensiu de Millora (PIM).
    • UEC (Unitat d’Escolarització Compartida).
  • Formació en centre del professorat.
  • Programa Almenar Lector.

Millorar l’aprenentatge de les llengües estrangeres, informant i fomentant la participació en les estades a l’estranger per al primer i segon idioma, mitjançant:

• Treball de síntesi de 3r d’ESO, en llengua anglesa.
  • Projecte de Recerca de 4t d’ESO en un país de parla anglesa.
  • 2n idioma francès , com a optativa a l’ESO i BTX.

Potenciar la utilització de les noves tecnologies, com una eina d’aprenentatge dels alumnes, en la gestió acadèmica, administrativa i de comunicació dins les possibilitats que ens ofereixen els recursos informàtics del centre, mitjançant les següents estratègies:

• Utilització de les aules d’informàtica, L’ús del Moodle i llibres digitals.
  • Programa FLL.
  • Programa mSchools.