Tast de polps

A principis d’octubre de 2016, l’institut Els Alfacs vam establir un conveni de col·laboració amb el grup d’investigació d’aqüicultura i biodiversitat (GAB) de la universitat politècnica de València (UPV). Aquesta col·laboració tenia l’objectiu de testar un pinso específic per a l’engreix de polp.

Es van aprofitar els cicles d’engreix de polp que es realitzen a l’escola, dins dels seus mòduls de producció de mol·luscos per provar aquest pinso. El seguiment i manteniment d’aquest projecte es va dur a terme pels alumnes de l’escola d’aqüicultura amb la supervisió del professorat.

Un cop acabat el cicle, el passat divendres dia 28 de maig a les 11:25h es va organitzar un tast. Es tractava de provar quin sabor té el polp alimentat amb el pinso experimental que ens subministra el politècnic de València, comparat amb l’alimentat amb morralla i per a això els alumnes van planificar un doble tast “a cegues”.

Els polps van ser cuinats pel cuiner rapitenc Albert Guzmán, al qual des d’aquí li volem agrair la seva col·laboració. A banda es va organitzar un jurat format pel mateix cuiner Albert Guzmán, el pescador que ens subministra els polps, professorat del centre, el regidor d’ensenyament de l’ajuntament de la Ràpita, el director del centre i tot l’alumnat de l’escola d’aqüicultura.

Es van valorar aspectes com el color, l’olor, la textura i el sabor. Tots els “catadors” vam coincidir en què els dos polps estàven boníssims i la diferència entre un i l’altre era mínima. En conclusió, el polp criat amb pinso és una opció que en el futur s’ha de tenir en compte.

Enhorabona a l’alumnat i el professorat de l’escola d’aqüicultura per aquest projecte i de ben segur que en un futur n’hi haurà d’altres.