Manifest 1-O

Benvolguts membres de la comunitat educativa,

Estem vivint uns dies complicats arran dels fets ocorreguts el dia 1 d’octubre. Al nostre centre hi ha molt professorat i molt d’alumnat i, estem segurs que hi ha idees molt diverses entre nosaltres i que tots no compartim la mateixa ideologia. Tot i això, ens respectem i convivim sense tensions i hem de continuar en aquesta línia, hem de donar exemple amb la nostra actitud.

La comunitat educativa de l’institut Els Alfacs vol condemnar de manera rotunda i inequívoca les agressions desproporcionades per part de les forces de seguretat de l’estat que es van produir a tot Catalunya i de manera molt directa a la nostra població. Molts membres de la nostra comunitat educativa vam viure i patir de primera mà uns fets que s’allunyen d’un dels objectius primordials de centre: fomentar la relació i la bona convivència entre tots. Tanmateix, continuarem educant tot l’alumnat en valors com la tolerància, el respecte i la no violència.

I com deia el dramaturg i poeta Espriu: “Cal que hi hagi diàleg entre els vencedors i vençuts, si és que hi pot haver vencedors en una guerra, perquè sigui viable la reconciliació entesa des del respecte a la diversitat, que només podrà aconseguir-se amb el perdó i la tolerància.”

Paco Brunet Vernet