L’ESCOLA D’AQÜICULTURA VISITA BALFEGÓ

balfego

El darrer 9 de Maig els alumnes de 1r Grau Mig i 1r i 2n de Grau Superior de l’Escola d’Aqüicultura van realitzar una visita tècnica a les instal·lacions de cria de tonyina roja a l’empresa Balfegó de l’Ametlla de Mar. Balfegó és una empresa capdavantera del sector que comercialitza els productes a nivell mundial, inclòs l’exigent mercat japonès.

L’objectiu de la visita era conèixer in situ tot el procés de cultiu, des de la captura en alta mar dels exemplars adults fins a la comercialització dels diferents productes obtinguts. La primera part de la  sortida, els alumnes van visitar instal.lacions de producció on van observar el procés d’alimentació de les tonyines, el seu comportament i preguntar als guies sobre les instal·lacions, tasques rutinàries i problemes més freqüents que acostumen a afrontar.

La segona part de visita va constar d’una explicació de carácter tècnic sobre el processat del producte i les condicions higiénico-sanitàries que exigeix un producte de máxima qualitat destinat al consum humà. A més, es va fer una breu explicació diferents projectes de recerca que s’han desenvolupat amb diferents institucions de recerca i  sobre la logística que implica la comercialització d’un producte tant apreciat a nivell mundial.