DES DE BRASIL A L’ESCOLA D’AQÜICULTURA

Divendres 17 de novembre vam rebre la visita de l’IABS (Instituto Brasileiro de Desenvolvimento e Sustentabilidade).

Aquesta organització brasilera té com a objectiu permanent la contribució al benestar social, el desenvolupament sostenible i la reducció de les desigualtats en l’àmbit local, regional, nacional i internacional. Dins de les seves actuacions, inclouen l’aqüicultura i pesca sostenibles on treballen en dos projectes: Ostras depurades d’Alagoas i Maceió Inclusiva.

Emmarcant-se en el Projecte Maceió Inclusiva, una part de l’equip de l’IABS, ha viatjat des de Brasil, fins a Sant Carles de la Ràpita per a conèixer de primera mà diferents models de cultius de mol·luscos per a millorar les seves estructures actuals.

La seva visita a l’Escola ha sigut molt fructífera, ja que han pogut veure la formació que reben els futurs tècnics aqüícoles i també ha sorgit la proposta de poder dur a terme pràctiques en empresa (FCT) a Brasil, on els nostres alumnes tindran la possibiltat de fer pràctiques  a granges de llagostins,  depuradores de sururu (Mytella charruana) un musclo que cultiven a la zona nord-est de Brasil i també  hi haurà la possibilitat conèixer les tècniques de cultiu de l’ostra de manglar (Crassostrea rizófora).

Aquí teniu el link de la seva página web explicant la seva visita a les nostres instal·lacions: http://iabs.org.br/maceioinclusiva/noticias/

Marta Gonzalez Creus