CELEBRACIÓ DEL DIA MUNDIAL DE LA PAU

Si no caminem tots junts cap a la pau, mai la trobarem…” (Benjamin Franklin)

El conflicte de Síria és un focus encès des de fa molt de temps, ja que durant la Segona Guerra Mundial, les grans potències mundial van crear una sèrie interessos per ser una zona estratègica.

Aquest escenari ens  va servir d’inspiració per a organitzar el dia mundial de la pau a l’Institut. Des de l’assignatura de cultura i valors ètics vam preparar diferents activitats per a commemorar aquesta data, en què van participar tots els alumnes de l’ESO. Els més grans del centre van llegir un manifest sobre el conflicte sirià i també van realitzar uns cartells a favor de la pau. Els més menuts del centre també van voler implicant-se i van escriure unes cartes per als xiquets refugiats i  van dissenyar unes llavors amb uns missatges de pau, les quals es van penjar en un arbre simbòlic a l’entrada del centre. Com cada any es va organitzar una caminada fins la plaça del Cóc on també es va llegir un manifest i cada alumne va portar un producte alimentari o d’higiene de tots els que es van recollir durant  la setmana de la solidaritat que es va dur a terme del 23 al 27 de gener. Tots els productes que es van arreplegar es van donar  a  l’ONG Càritas que es va ocupar de repartir-los entre els més necessitats.

Tot plegat va ser un acte molt emotiu gràcies a la implicació de tot l’alumnat, el professorat i personal del centre, ja que,  amb totes aquestes activitats, volíem mostrar el nostre suport a tots els refugiats que han hagut d’abandonar el seu país de manera forçosa i deixar pel camí els seus familiars, records i pertinences. També volíem donar consciència a tota la societat del greu problema que pateix aquesta regió i en conseqüència denunciar l’actitud passiva d’Europa envers aquest fet. Aquesta tragèdia ens fa recordar unes escenes molt semblants a les que es van viure als camps de refugiats de l’holocaust, i no pas a situacions típiques dels països més desenvolupats. Així és com hem vist, els últims mesos, centenars d’imatges  que ens han arribat d’aquests camps. Allí es veuen milers de persones que viuen en unes condicions infrahumanes que fan que tinguin escassetat d’aliments, de productes d’higiene, de roba d’abric, i el pitjor de tot l’abandonament de les llars i famílies.

“ La primera condició per a la pau és la voluntat d’aconseguir-la.” Joan Lluís Vives

Rosanna de la Vega