CAIXALAB EXPERIENCE (L’EMPRENEDORIA AL CAIXA FÒRUM DE BARCELONA)

El passat 11 de gener, els alumnes de 1er i 2n de Batxillerat que cursen l’itinerari econòmic, així com els alumnes del Cicle Mitjà de Gestió Administrativa de l’institut els Alfacs, juntament amb els professors Isabel Casanova, Raül Vidal i Teresa Moles, van realitzar una sortida al Caixa Fòrum de Barcelona. El propòsit d’aquesta sortida ha estat el de despertar les habilitats emprenedores dels alumnes, promoure el seu creixement personal i potenciant la seua capacitat d’iniciativa pròpia.
En els moments de crisi naixen oportunitats per a sortir de la zona de confort i pessimisme per desenvolupar la creativitat i la innovació. Partint d’aquest plantejament, des de l’Obra Social “La Caixa” s’han creat sistemes pedagògics destinats als joves per inspirar un canvi de paradigma a la societat que estimuli noves maneres de pensar i d’actuar, i que permeti que els nostres joves del futur despleguin el seu talent al servei d’una professió productiva i creativa. Es tracta d’un laboratori anomenat CaixaLab Experience, amb un taller interactiu i multimèdia en el qual els alumnes i els visitants aprenen les característiques i els valors d’una actitud emprenedora, tot experimentant en viu i en directe el procés a través de diverses activitats.
Ha estat una jornada molt enriquidora on tot l’alumnat ha après un seguit d’activitats que els ha traslladat a adquirir motivacions, observar la realitat amb una actitud crítica, captar oportunitats per resoldre necessitats, conèixer experiències de diversos emprenedors i finalment demostrar que qualsevol persona que disposa d’una idea creativa té la capacitat de ser emprenedora.

(Raül Vidal García)