AMBIENT NADALENC: MARC DINÀMIC SNOEZELEN (Adriana Ferreres)

Enguany, al vestíbul, tenim un arbre nadalenc impressionant i carregat de valors que han anat sorgint en el joc del pati dinàmic “geocatchings”. Cada divendres amaguem cinc geocathings que contenen un aforisme relacionat amb valors com ara la confiança, el respecte, la responsabilitat i la participació. Es tracta de valors instrumentals i positius que intenten assolir d’altres de finalistes o més utòpics.

Cal destacar que es tracta d’un projecte que es vincula amb el reciclatge i el sentit estètic i que implícitament desarrotlla la filosofia snoezelen, la qual es basa en l’estimulació sensorial per enriquir la qualitat de l’espai que ens envolta diàriament. L’espai snoezelen afavoreix treballar uns objectius determinats i individualitzats al perfil sensorial de cada alumne, a més de facilitar la comunicació, l’aparició de conductes adaptades i el reforçament de l’autoestima.

Des de la USEE, agraïm l’ajuda que molts alumnes i tutors ens han prestat per dur a terme aquesta acció en unes dates tan entranyables i emotives com aquestes.

AFORISMES DESTACABLES:

“Un heroi és algú que entén la RESPONSABILITAT que acompanya la seua llibertat.” (Bob Dylan)

“Tota la societat té l’obligació de RESPECTAR-SE per aprendre uns dels altres i compartir les conquestes materials i científiques.” (Rigoberta Menchú)

“Un dels càstigs de la política, si no es PARTICIPA, és que acabaràs sent governat per homes inferiors a tu mateix.” (Plató)

“Cal molta CONFIANÇA en un mateix per a assolir grans reptes.” (Marie Curie)