RECUPERACIÓ D’IMATGES ANTIGUES DE LA RÀPITA

Júlia Cruelles Garcia i Nàdia Fischer Carles de 4t d’ESO

L’alumnat de la matèria optativa d’educació visual i plàstica de quart d’ESO, amb el professor Alfred Porres, hem plantejat com a projecte de recerca la recuperació de fotos antigues de la Ràpita, mitjançant l’oportunitat que ens proporcionen les noves tecnologies.

En primer lloc, vam escollir diverses fotos antigues del poble que vam seleccionar de la recopilació que havia fet Jordi Ingla, antic alumne del centre, per al seu treball de recerca de segon de batxillerat. Vam triar fotografies de llocs significatius, com la Plaça del Cóc, les platges i alguns dels carrers més emblemàtics de la Ràpita.

A continuació, vam geolocalitzar les imatges i buscar des d’on havien estat fotografiades, per poder superposar-les a la realitat d’una manera precisa. L’eina que hem fet servir per a això és “Aurasma”, una APP de Realitat Augmentada que també serveix per a visionar posteriorment les imatges.

La manera de visualitzar aquestes imatges en el seu context està explicada al nostre projecte de recerca i, d’una forma més resumida, al díptic que hem editat per a guiar qui vulgui fer el recorregut. D’una manera molt breu, el que s’ha d’aconseguir és trobar la posició adequada perquè aparegui la imatge antiga d’aquell lloc.

És una activitat diferent, divertida i interactiva, de conèixer el poble i veure com s’ha transformat amb els anys.