Manel MAS (Flors De Pedra), BANKSY I OAK OAK

Divendres  passat els alumnes de 4t ESO E van poder gaudir d’una dissertació de literatura, art i teconologia a càrrec de Manel Mas, autor del poemari titulat Flors de pedra. Es tracta d’un llibre de poemes delicat i ple d’imatges extretes de la natura. Tenint en compte que l’autor és el principal membre de Salvem lo Montsià podem entendre el seu encís i respecte per tot allò natural. Cal dir que es tracta d’un poemari editat -amb fulls reciclats- a Gràfiques Montsià amb l’ajut d’una plataforma crowdfunding.

Com que els alumnes de 4t E han començat a estudiar el gènere de la poesia en profunditat, se’ls va proposar de poder convidar aquest autor per s’aprofundir i diversificar el concepte de la poesia i veure-la des de tota la seua transversatilitat. Cal dir que Mas defensa una poesia renovada i alternativa. Així, va començar la seua dissertació amb una definició d’aquest gènere tot especificant que poesia no és exclusivament un fenomen llibresc. Accions poètiques o performances, recitals públics, combinació de poesia i imatge en moltes experiències de vídeo, parlen clarament de la seva vitalitat i potser d’un impuls lligat també als seus orígens.

Banksy i el francès Oak Oak són dos clars exemples d’autors que fan accions poètiques o performances direntament en el paisatge urbà. El col·lectiu Miau és un altra plataforma cultural que actua directament i poèticament sobre les parets primperades del poble de Fanzara.

Manel Mas va aconseguir despertar l’interès per les diferents manifestacions poètiques fins al punt d’instigar algunes alumnes de 4t E a desenvolupar accions poètiques del tot originals i innovadores.

Agraïm la seua presència i les ganes de compartir amb nosaltres tots els seus coneixements.