L’institut Els Alfacs reclama la PAU i la TOLERÀNCIA després de l’1-O

Cliqueu aquí per veure fotos.

A les 12:00 del migdia l’alumnat de l’institut Els Alfacs s’ha concentrat voluntàriament al pati de la zona de les escales d’accés al centre per tal d’escoltar un manifest a favor de la convivència i la pau escrit per dues alumnes de 1r de batxillerat, Andrea Reverté i Nàdia Fischer.

El que han llegit les alumnes ha estat el següent:

“Tot i que avui no és dels millors dies per al poble, l’institut Els Alfacs volíem condemnar els fets violents que van succeir ahir 1 d’octubre al col·legi electoral davant del pavelló firal. Respectant les opinions de tothom, ahir, a la Ràpita i a molts altres pobles de Catalunya, tots els votants que en democràcia volien manifestar la seua opinió van sortir a defensar el seu dret a vot d’una manera pacífica. Som gent de pau que només volem expressar-nos i, encara així, hi va haver més de 800 ferits a tot Catalunya. Concretament aquí a la Ràpita van ser aproximadament 50 persones les ferides.

Per això els alumnes volem transmetre un missatge de pau, tolerància i sentit comú respectant totes les sensibilitats i opinions sense condemnar a cap persona per la seva ideologia ni pensament. Esperem que no es repeteixin actes tan violents com els d’ahir. Volem viure en pau i plena convivència.”

El director de l’institut, Paco Brunet, d’acord amb tots els instituts de les Terres de l’Ebre ha fet un parlament introductori per tal d’incidir en aspectes valorats entre els docents com ara la tolerància, la convivència i la igualtat de drets:

“Avui és un dia complicat pels fets ocorreguts el dia d’ahir. De ben segur que se’ns fa difícil controlar les emocions i pensaments que ens passen pel cap. Però hem de fer el que calgui per tal de situar-les en el contxt precís. No hauríem de barrejar les coses. Tots els presents aquí, sense cap mena de dubte, no som responsables del que va passar. I desitjo que així ho entengueu, no atribuïu els fets d’ahir a ningú de família rapitenca. Per tant, cal que quedi clar que tota la comunitat condemna de manera rotunda i inequívoca els fets ocorreguts l’1 doctubre