L’AMPA ENS PROPORCIONA UNA IMPRESSORA 3D PER A L’EXTRAESCOLAR DE TECNOLOGIES CREATIVES

Dilluns a la tarda el professor Joan Nivera és l’encarregat de dur a terme el taller Tecnologies Creatives. Es tracta d’un taller on es treballa la impressió 3D, la creació d’aplicacions per a dispositius mòbils (Android), robòtica i realitat virtual i augmentada.

Hi ha un total de 10 alumnes inscrits, majoritàriament de 1r i 2n d’ESO i es tracta d’un taller subvencionat per l’AMPA, la qual ha finançat una impressora 3D.

Una impressora 3D és una màquina capaç d’imprimir figures amb volum a partir d’un disseny fet per ordinador. Amb volum vol dir que té ample, llarg i alt.

Una impressora 3D el que realment fa és produir un disseny 3D creat amb l’ordinador en un model 3D físic (real). És a dir, si hem dissenyat en el nostre ordinador, per exemple, una simple tassa de cafè per mitjà de qualsevol programa CAD (Disseny Assistit per Computador), podrem imprimir-la en la realitat per mitjà de la impressora 3D i obtenir un producte físic que seria la pròpia tassa de cafè.

Una impressora 3D és alguna cosa màgica, és com si poguéssim per fi crear objectes del “no-res”. Objectes tan senzills com una tassa de cafè a objectes molt més complicats i increïbles com a parts d’un avió o fins i tot òrgans humans utilitzant les pròpies cèl·lules d’una persona.