Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP)

Què és el Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP)?

El Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme (GEP) forma part d’una de les actuacions innovadores al nostre institut. El GEP se situa dins del programa del nostre Projecte Lingüístic i té com a objectiu millorar la competència lingüística i plurilingüe de l’alumnat.

Aquest grup Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme s’inclou dins dels objectius de compromisos del Marc per al plurilingüisme del sistema educatiu a Catalunya i forma part dels objectius d’Europa 2020.

Considerem que l’ús de diferents llengües per accedir al coneixement és una pràctica que l’individu ha de desenvolupar des de l’edat escolar per tal d’establir les bases que li permetran aprendre qualsevol llengua de forma eficient. Per la qual cosa, hem considerat que els nostres alumnes han de beneficiar-se d’aquest projecte plurilingüe.

El Projecte GEP al nostre centre

L’Institut Els Alfacs inicià el projecte GEP el passat curs escolar 2015-16 i aquest curs 2016-17 serà el segon any d’implementació del programa.

L’objectiu del projecte és millorar la competència lingüística i plurilingüe de l’alumnat, per la qual cosa, el nostre centre es va proposar assolir els següents objectius:

• Implementar la metodologia CLIL a l’aula en algunes matèries no lingüístiques.
  • Formar al professorat del centre en la metodologia CLIL.
  • Formar i consolidar un equip de professorat que ha après aquesta metodologia CLIL i que pot impartir els continguts curriculars de les matèries no lingüístiques en llengua estrangera, en el nostre cas, en anglès.
  • Divulgar a tota la comunitat educativa els productes elaborats per part de l’alumnat seguint la metodologia AICLE.
  • Fomentar la participació en els concursos literaris que tenen lloc al centre en la branca de llengües estrangeres.