ANEM A NAVEGAR!!! CURS DE VELA AMB ALUMNES DE L’INS ALFACS

(Miquel Pérez)

Aquest tercer trimestre els alumnes de l’institut Els Alfacs han assistit a unes classes de navegació en vela. Les classes han estat tant teòriques com pràctiques. Miquel Also, tècnic de l’escola de vela de Sant Carles de la Ràpita, afirma que aquest esport  nàutic és important que s’inclogui en el currículum dels alumnes de l’institut, ja que afirma que tenim l’entorn ideal de la badia dels Alfacs per a practicar-lo. Es tracta de fer dues sessions teòriques i tres de pràctiques.

PREMIS IDEA’T 2017

Dijous 27 d’abril els alumnes de cicles del nostre centre van assistir a l’institut Sòl-de-Riu d’Alcanar al lliurament de premis IDEA’T 2017 que organitza el Consell Comarcal del Montsià acompanyats de la professora Cinta Costa. L’objectiu d’aquests premis és fomentar la creativitat, la imaginació… Llegeix més»

NOMÉS IL·LUMINAT PER SA CEGUESA DE MIQUEL REVERTÉ AGUILAR

Els alumnes de 4t d’ESO hem pogut gaudir aquest tercer trimestre amb la lectura d’una novel·la d’un professor de la casa, Miquel Reverté Aguilar. Es tracta del premi de narrativa Armand Quintana de la ciutat de Calldetenes de l’any 2013.

El protagonista, que és cec, “és una persona entranyable que s’acaba convertint en no desitjable”, segons Miquel Reverté. A Només il·luminat per sa ceguesa, que s’estructura a través d’una entrevista periodística, no hi falta l’element fantàstic: el personatge principal hi pot veure miraculosament gràcies a una càmera de fotos. Ara bé, aquells a qui retrata acaben morint.

L’autor ens ha explicat que va prendre com a referència al seu iaio i que la majoria d’activitats (matalasser, esmolet, sereno, daller, espardenyer…) que explica al llibre, quan el fotògraf era menut, són experiències pròpies que va poder viure personalment. També cal destacar els nombrosos malnoms ben propers com ara Federica “la Xata”, Joanet “de la boqueta torta”, Mingo “lo xatet de ca seua”, Pere “de Matalescanyes”, Cinteta “la Ramonilla”… O dites com ara: “De sant Llúcia a Nadal, dotze dies de cabal”.

Ens ha semblat també curiós el palíndrom que empra per a referir-se a la nostra població de la Ràpita, “Atipar”, una paraula que llegida al revés és precisament “Ràpita”. Com feia Salvador Espriu amb “Sinera”, que si el llegim al revés és Arenys.

Ha estat molt enriquidor poder tindre un autor rapitenc com a lectura dins la matèria de Llengua catalana i literatura i també ben curiós conèixer aquesta novel·la i moltes més de l’escriptor i professor Miquel Reverté Aguilar.… Llegeix més»

LA PRESIDENTA I EL CONSELLER D’ENSENYAMENT DEL CONSELL COMARCAL DEL MONTSIÀ, EL REGIDOR D’ENSENYAMENT DE LA RÀPITA I L’ALCALDE AMB EL DIRECTOR DE L’INS ELS ALFACS

La setmana passada  la presidenta del Consell Comarcal del Montsià, la senyora Carme Navarro, el conseller d’Ensenyament del Consell Comarcal, Francesc Antoni Lavega, el regidor d’Ensenyament del nostre ajuntament, Àlex Cervera, i l’alcalde Josep Caparrós van visitar el nostre centre. Paco Brunet, el director de… Llegeix més»