SORTIDA D’HISTÒRIA DE L’ART A BARCELONA

Dimecres 25 d’abril el grup de segon de batxillerat d’Història de l’Art va realitzar la sortida a Barcelona per visitar algunes de les obres que surten a les PAU. Al matí vam gaudir d’una visita guiada al Palau de la Música i a la tarda vam poder visitar el Pavelló Alemany i el MNAC, on van poder veure in situ les obres comentades i treballades a classe. La visita guiada al MNAC permet fer un viatge en el temps des dels començaments de l’art contemporani català, passant pel realisme i el tractament de la llum de Marià Fortuny, la sensibilitat i tendresa dels Primers freds de Miquel Blay, el modernisme de Ramon Casas amb la seva Barcelona burgesa, acabant per les tendències més avantguardistes de Leandre Cristòfol i la seva surrealista obra Nit de Lluna. A més, aquest any també hem pogut observar de ben a prop Dona i Ocell de Joan Miró. Tot un plaer artístic!

La UPF i la URV visiten l’institut Els Alfacs.

El passat 13 i 17 d’abril els alumnes de segon de batxillerat van rebre una xarrada informativa sobre la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Rovira i Virgili. Els representants de les universitats van explicar als alumnes l’oferta de graus de què disposen així com les característiques pròpies i programes que ofereixen. Una activitat més dintre del programa d’orientació per als alumnes que properament hauran de decidir on volen continuar els seus estudis.

EL DEPARTAMENT DE SOCIALS S’ENQUADRA UN ANY MÉS!

Com ja va sent tradició entre els membres del departament de socials del nostre institut, per Sant Jordi representem una obra pictòrica famosa. Aquest any hem fet un viatge a l’Holanda del segle XVII amb la pintura de Jacob Backer “Els governadors de Nieuwezijds Huiszittenhuis a Amsterdam”. Com sempre, una estona divertida i amb un resultat final espectacular!; i no podem deixar de donar les gràcies als col·laboradors que tots els anys ens donen un cop de mà: gràcies Adriana per fer-nos els barrets, Alfred i Mari Pau per fer-nos la foto i Tere i Joana!, que aquest any no han sortit a la foto però van ser indispensables per al muntatge de l’escena!.

Ara els toca enquadrar-se als alumnes participant al concurs!!