EL DEPARTAMENT DE SOCIALS S’ENQUADRA UN ANY MÉS!

Com ja va sent tradició entre els membres del departament de socials del nostre institut, per Sant Jordi representem una obra pictòrica famosa. Aquest any hem fet un viatge a l’Holanda del segle XVII amb la pintura de Jacob Backer “Els governadors de Nieuwezijds Huiszittenhuis a Amsterdam”. Com sempre, una estona divertida i amb un resultat final espectacular!; i no podem deixar de donar les gràcies als col·laboradors que tots els anys ens donen un cop de mà: gràcies Adriana per fer-nos els barrets, Alfred i Mari Pau per fer-nos la foto i Tere i Joana!, que aquest any no han sortit a la foto però van ser indispensables per al muntatge de l’escena!.

Ara els toca enquadrar-se als alumnes participant al concurs!!

TREBALLEM PER PROJECTES: EL RENAIXEMENT (3r ESO)

Rosanna de la Vega

Aquest curs a l’institut s’han engegat diferents projectes educatius emmarcats dins del Curs de Competències Bàsiques del qual formen part alguns professors del centre i en el qual s’han hagut de formar per poder aplicar el treball per projectes a l’alumnat.

La temàtica  del projecte realitzat a 3r ESO ha estat el Renaixement (contingut que forma part del curs). Així, es representa l’obra teatral El Lazarillo de Tormes. L’activitat s’ ha impartit durant tres setmanes a les hores de Llengua castellana, Ciències Socials i Visual i Plàstica.

Els alumnes han hagut d’ investigar sobre la societat, cultura, tradicions, vida quotidiana, etc de l’ època renaixentista. La representació teatral ha comportat llegir l’obra del Lazarillo de Tormes i, posteriorment, realitzar el decorat per a representar l’obra teatral.

Tant els professors com els alumnes han xalat molt a més d’aprendre diversos aspectes d’aquesta etapa de la història.

Us deixem un tastet!

IEC I RUTA LITERÀRIA MERCÈ RODOREDA

Dimarts 3 d’abril, els alumnes de 2n de batxillerat van visitar al matí l’Institut d’Estudis Catalans prop del mercat de la Boqueria, en concret, al carrer del Carme de Barcelona.
L’Institut d’Estudis Catalans (IEC) és una corporació acadèmica, científica i cultural que té per objecte la… Llegeix més»