La importància de col·laborar i compartir

La primera experiència a la xarxa del nostre centre es va realitzar l’any 2002 mitjançant la web Els animals, de Carmen Alós. Des d’aleshores, aquesta professora ha treballat amb blogs i wikis a les matèries de Biologia i Geologia.

Des del curs 2012-2013, els estudiants  col·laboren, creen i comparteixen amb blogs, eines del núvol i/o apps mitjançant desocupadolector.com, llumdemar.com i alnuvol.infoAquests projectes han crescut gràcies a la participació dels estudiants i la participació en el Premi Espiral Edublogs que permet compartir experiències educatives i motivar als alumnes.

biblioteca-ins-alella-min  desocupado-lector al-nuvol-min Edublogs

Des del curs 2015-2016, l’institut d’Alella disposa de nova pàgina web insalella.cat realitzada amb nodes que es basa en WordPress. Vam escollir aquesta plataforma, ja que tots els nostres estudiants han treballat amb blocs mitjançant desocupadolector.com, llumdemar.com, alnuvol.info i estan habituats a aquesta eina de comunicació. De forma progressiva, han aparegut noves propostes com el blog dels estudiants, pansificat.cat i flippedclassroommusic.

Nodes xtec

Per últim, des del novembre del 2016 insalella.cat:

• publica el dia a dia del nostre institut tot fomentant la participació i procurant tenir en compte les diferents sensibilitats de la nostra comunitat educativa.
  • posa a l’abast de la comunitat educativa diferents eines com moodle, blocs, xarxes socials,…
  • visualitza la feina de les entitats amb les quals col·laborem i els nostres projectes.

ins-alella-min

Estem contents amb la transformació de la nostra comunitat d’aprenentatge i agraïm la participació dels nostres col·laboradors/es 😉  . Pensem que encara té un potencial de creixement molt ampli i creiem que una bona manera de continuar impulsant el nostre projecte pot ser presentar-lo al Xl Premi Espiral Edublogs. A principis de la setmana vinent, volem presentar-nos a la categoria 1 – Comunitats d’aprenentatge.

Espiral edublogs