Fem un booktrailer

Els seminaris de llengua catalana i castellana estan desenvolupant un projecte de foment de la lectura, proposat per la biblioteca pública Ferrer i Guàrdia. Es tracta d’una activitat que es realitza per primera vegada al nostre centre, per la qual cosa està orientada a primer d’ESO. Sense cap dubte considerem que es força interessant com per introduir-la progressivament a la resta de l’ESO en cursos següents.

Aquest projecte està estructurat en tres parts bàsiques:

• A la primera, els alumnes assisteixen a la biblioteca pública on se’ls ofereix una sessió de formació d’usuaris, molt útil per conéixer el funcionament i els serveis de la biblioteca.
  • La segona té lloc a l’institut,  on el professor Carles Alcoy, expert en activitats de foment de la lectura, durant dos sessions, presenta als alumnes diferents qüestions de tècnica narrativa partint d’una selecció molt suggerent de curts inserts a la xarxa.
  • A la tercera, la més creativa i engrescadora, els alumnes es converteixen en directors, actors, montadors… i creen un booktrailer d’una novel·la que han llegit i han demanat en préstec a la biblioteca Ferrer i Guàrdia.

Des d’aquí volem agrair la implicació de la Rosa, la directora de la biblioteca, i les seves col·laboradores, la Susana i la Núria, en aquest projecte d’intercanvi d’experiències tant enriquidor. Tanmateix donem les gràcies a en Carles Alcoy i el felicitem per la seva presentació tant amena i interessant.

Activitat de formació d'usuaris a la biblioteca Ferrer i Guàrdia Propostes lectores per a la realització del projecte
Propostes lectores Presentació a càrrec d'en Carles Alcoy

Tot seguit presentem la proposta de lectures que els alumnes de primer d’ESO poden triar per a realitzar en grup el seu booktrailer.  Es poden demanar en préstec a la biblioteca Ferrer i Guàrdia.

El professor Carles Alcoy ens va presentar, per a plantejar qüestions de tècnica narrativa com tempo, horitzons de lectura, tensió narrativa, coherència interna del relat, concepte de versemblança, intriga, relats paral·lels… les propostes audiovisuals següents:

Per més informació us recomanem consultar el bloc llumdemar.com on es publiquen les notícies de la biblioteca del nostre institut.