Sant Jordi 2018

El dia 23 d’abril varen haver de transcórrer quatre hores de classe abans no comences la celebració de Sant Jordi.
Aquest any, però, hi havia alguna cosa inusual: alumnes de la República Txeca, Estònia, Eslovènia i Portugal havien arribat per realitzar la seva estada d’una setmana a Alella. Vàrem adaptar la festa perquè ho poguessin entendre tot; les presentadores repetien, el que havien dit anteriorment en català, en anglès, per exemple.
A l’inici de la cerimònia un drac, fet de cartró i teles va donar el tret de sortida; el portaven alumnes de quart de la E.S.O. Entre els diferents premis que es van donar, de literatura catalana, castellana anglesa i llatina, les Proves Cangur, la Fotografia Matemàtica, el Fem Mates i el disseny del diploma, es va anar realitzant diverses interpretacions. Aquestes interpretacions van ser realitzades pels alumnes d’Alella i pels alumnes estrangers: els estudiants catalans van cantar i van tocar diversos instruments (piano i violí); es van tocar tots els himnes dels països estrangers en piano. Un alumne representant de cada país va pujar a l’escenari a llegir un poema d’un escriptor famós del seu país.
Per concloure la festa la Lina, la directora de l’INS Alella, va dir unes paraules tant en anglès com en català.
Sense cap mena de dubte aquest Sant Jordi 2018 va ser un intercanvi cultural on tothom va aprendre alguna cosa nova i on vam poder practicar el nostre anglès a part de fer noves amistats.

Text: Marta Lladós

Fotografies: Marc Ciruela

Properarem podrem compartir algunes fotos d’aquell dia!