Congrés Sana Ment

Els alumnes de l’optativa de biologia de primer de batxillerat i quart de l’ESO van assistir el passat divendres, dia 20 de maig, al congrés Sana Ment de l’XploreHealth que es va celebrar al CaixaForum. En aquest congrés, juntament amb 15 centres més que havien participat en el projecte, es van presentar els resultats que cada centre havia obtingut i es van presentar els pòsters elaborats per a l’ocasió.

El projecte es va iniciar el curs passat quan els alumnes de 2n de Batxillerat van proposar temes que es podien tractar i, entre tots els centres i els equips d’investigació, es va decidir enfocar el projecte cap a la Salut Mental dels joves. A partir d’aquí, entre els alumnes de 1r i 2n de Batxillerat es va seleccionar el tema d’investigació. En concret, l’Institut d’Alella va participar en el tema “Avaluació d’una intervenció per prevenir l’estrès i la depressió” on es va investigar quines són les causes de l’estrès i la depressió i es van intentar proposar una sèrie de mesures per evitar-los.

El congrés va començar amb la presentació i una taula rodona i,  seguidament, els estudiants van passar a avaluar i presentar els pòsters. Els alumnes de l’Institut d’Alella van avaluar l’exposició dels companys de l’escola  Maristes de Badalona i, la Carlota de Haan, la Manal Alouat, la Míriam Pérez, en Marc Ciruela i l’Andrea Senarega van presentar el pòster del nostre institut als alumnes del col·legi dels Maristes.

A continuació es van presentar els resultats dels tres projectes. L’alumna de primer de batxillerat Anna Olleta, juntament amb la psicòloga Dolors Galbany, van sortir a parlar del que s’havia fet durant tot el projecte i les conclusions que en vam extreure.

Tot seguit, es va poder presentar un decàleg elaborat a partir de les propostes dels 15 centres amb mesures per millorar el benestar emocional dels estudiants als centres educatius. El decàleg recomana, entre d’altres accions, la formació en gestió emocional als alumnes i professors, disminuir el soroll als centres, crear zones de relax als instituts i que hi hagi més participació dels alumnes en la presa de decisions.

Text: Andrea Senarega i Marc Ciruela (4t ESO)

Fotografies: Marc Ciruela