La Biblioteca del Vila

logo_biblioteca-petit

La biblioteca del nostre institut és un servei, eina i recurs per a tota la comunitat educativa del Vila: alumnat, professorat i AFA. Poc temps després de la inauguració del centre en la seva ubicació actual, ja es va començar el projecte de biblioteca que ha passat per diferents fases i espais. La resolució per part de l’AFA de disposar de biblioteca dotant-la de personal especialitzat i de recursos econòmics per al fons, així com el convenciment del centre de la seva importància al llarg dels cursos, ha fet possible la consolidació de la biblioteca com a part inclosa i inclusiva del projecte educatiu. Enguany tornem a recupera el gran espai de la 1a planta que durant la pandèmia es va haver de convertir en aula de 1r de batxillerat.

Avui doncs, ens trobem un espai renovat i optimitzat ja que no només es destina a biblioteca sinó que acull els alumnes d’arts escèniques de 1r i 2n de l’ESO així com alumnat de l’assignatura d’audiovisuals. Un goig donar-li tanta vida i diversitat d’aprenentatges! I com ja havíem fet anteriorment, també és l’espai on es rep a les famílies en les jornades de portes obertes, es fan les xerrades de tutories, projecció de documentals i pel·lícules per a grups, activitats lectores de grups classe, les trobades del VilaClub,…i el que convingui!

Per tal que això sigui possible, hem repartit el fons de la biblioteca en dos espais: al 1r pis, biblioteca/espai d’arts escèniques, hi podreu trobar: novel·les, àlbums, còmics i novel·la gràfica, manga, teatre, poesia, llibres en altres idiomes i biografies. A l’entresol, al Punt de biblioteca (un espai més petit on, durant la pandèmia ens vàrem instal·lar), hi trobareu tot el fons de coneixements, Treballs de Recerca, així com alguns exemplars de les lectures del curs que els alumnes poden demanar en préstec. Es converteix així en us espai on es poden reunir els tutors amb els seus alumnes de TR, per als alumnes alliberats d’assignatures, reunions amb famílies,… Un punt de trobada per a qui ho necessiti i l’espai de feina per al registre de nous documents.

La Biblioteca participa en els següents projectes:

• Participació en la programació del PLEC (Pla de Lectura del Centre)
  • Organització i activitats de l’Hora de lectura (inclosa en el PLEC)
  • Exposicions en les setmanes temàtiques (Ciència, Novel·la negre, Teatre i Poesia) així com de les darreres adquisicions
  • Sant Jordi
  • Clubs de lectura
  • Recomanacions de lectures al llarg del curs
  • Organització, selecció, compra, registre, classificació del fons i cura de l’espai
  • Assessorament i cerca per al professorat de diferents materials i fons per a les seves assignatures
  • Participació en diferents programes (Literàpolis, Premi Protagoniste Jove, El gust per la lectura, En veu alta, Poesia a les Aules, Conèixer Brossa,…) variades segons el curs
  • Sortides amb el alumnes, relacionades amb l’entorn dels llibres, la literatura i la cultura en general
  • A més, formació permanent de la bibliotecària (tallers diversos, Seminari de literatura infantil i Juvenil de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, Grup de treball Llums del nord, especialitzat en literatura juvenil, participant del grup de biblioteques escolars del districte)

HORARI DE LA BIBLIOTECA PER A L’ALUMNAT
Els nostres alumnes poden venir a la biblioteca:

• de 10.30 a 11h. (per a l’alumnat de 1r d’ESO) – hora del pati
  • d’11.30 a 12h. per a la resta de l’alumnat – hora del pati
  • dilluns i dimecres de 15 a 15.30h. – per a l’alumnat de 1r i 2n de l’ESO que es queda a dinar al centre

Aquest seria l’horari en el qual les i els alumnes poden venir a fer deures, demanar un llibre en préstec o llegir amb tranquil·litat, però el servei de biblioteca té un horari més extens de manera que es puguin preparar totes les activitats que us hem comentat i es pugui oferir el millor servei possible a tot el centre.

L’horari de la bibliotecària és:

de dilluns a divendres de 9.30 a 14h.
dilluns i dimecres de 15 a 15.30h.

• Aquest és l’horari marc susceptible de petits canvis en funció de les activitats programades.