“Menors, ni una gota”

La Fundació Alcohol i Societat realitza el Programa Educatiu “Menors, ni una gota” adreçat als alumnes d’Educació Secundària, entre ells, també l’alumnat del Vila. La mateixa entitat ens va oferir a les famílies una xerrada sobre el tema el dimarts 30 de gener a la Biblioteca de l’Institut.

La xerrada va durar aproximadament una hora i mitja i va constar d’una part més teòrica i d’una altra més pràctica. A tots els assistents se’ls va fer entrega d’una revista que amplia el contingut tractat a la sessió (també es pot consultar al Web www.alcoholysociedad.org).

Els temes que es van treballar a la xerrada van ser:

–  Informació bàsica sobre alcohol.

–  Perquè els menors d’edat no han de consumir alcohol.

–  L’adolescència.

–  La relació entre l’adolescència i el consum d’alcohol.

–  El paper de la família a la prevenció i el treball de la problemàtica del consum d’alcohol en els seus fills.

–  Les Habilitats Socials.

–  Pautes i consells pràctics.

–  Dubtes i preguntes.

Aquest any la Fundación Alcohol y Sociedad està col·laborant amb la Federación Española de Bebidas Espirituosas i el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat en el desenvolupament d’una campanya pionera “Menores ni una Gota. Más de 100 razones para que un menor no beba alcohol”.

Dirigida a pares i  a menors, aquesta campanya pretén implicar a un ampli ventall de persones famoses que aportin raons per les quals un menor no ha de beure, i lluitar així per un objectiu que ens beneficia a tots: el consum zero en menors d’edat. La coneguda psicòloga Rocío Ramos-Paul (més coneguda com Supernanny) o el cantant de rap Rayden són alguns dels rostres més coneguts que ja estan recolzant la campanya.

Per a més informació sobre aquesta iniciativa www.menoresniunagota.es