Hi trobareu les instruccions i el barem de puntuació. Heu d’adjuntar en format digital els documents acreditatius que considereu oportuns.
L’oferta de places la podeu trobar al Mapa Escolar, web: http://mapaescolar.gencat.cat/ La del nostre centre la teniu a continuació.
En aquest mateix web podeu consultar el PEC, la normativa interna NOFC, i la Carta de Compromís Educatiu, i el currículum actual dels diferents cursos.
Si necessiteu consultar-nos algun dubte, truqueu-nos entre les 09:00 i les 13:00h al telèfon de l’institut: 93 752 24 36.
Aquesta setmana hem omplert de colors les escales del nostre centre. Hem decorat els esglaons amb missatges de respecte, motivació, valors per tal de conscienciar i fer reflexionar tot l’alumnat a mesura que pugin o baixin les escales.
Les darreres setmanes hem estat treballant una composició poètica anomenada “haiku”. L’estructura del haiku es basa en 3 versos de 4, 6 i 4 síl·labes (mètrica catalana). És d’origen japonès i la seva intenció és retratar un moment, captar totes les sensacions possibles i traslladar-les al lector.
Vam començar fent una activitat per endinsar-nos en aquest món. L’activitat es basava en tapar-nos els ulls en un entorn obert. Tapant-nos els ulls, el que aconseguim és deixar de banda la vista, el nostre sentit predominant, per poder explorar els altres més fàcilment. Ens havíem de fixar en les olors, els sorolls; d’on venien, com de lluny o prop els sentíem… En acabar vam escriure un parell de haikus.
La setmana següent, la coreògrafa Helena Lizari de l’associació Sudansa va venir a l’institut a fer-nos un taller de dansa relacionat amb els haikus. Aquesta associació, creada l’any 2006, es centra en la producció d’obres artístiques, la recerca, la formació i la difusió de la dansa contemporània. La seva tasca va destinada a apropar la dansa i el procés creatiu a alumnes i docents d’escoles i instituts de Catalunya a través del contacte amb ballarins, coreògrafs i artistes en actiu.
Per començar, vam fer una activitat per familiaritzar-nos amb el nostre cos, els moviments i l’entorn. Al cap d’una estona, havent ja practicat, vam llegir els nostres haikus i vam començar a crear petites “coreografies”. Les coreografies les fèiem a partir de cada vers, eren moviments molt abstractes.
Va ser una activitat molt interessant, ens va fer reflexionar molt sobre com podem convertir una composició poètica en una petita coreografia individual.
Avui l’Estefania, una infermera de Salut i Escola, ha vingut al nostre centre per fer-nos un taller sobre la menstruació a 1r d’ESO. Hi ha hagut un gran espai per fer preguntes i conèixer de més a prop un tema que ha estat tabú. Aquest taller té l’objectiu de:
Facilitar un espai d’educació menstrual amb l’objectiu de canviar la manera com es percep la menstruació socialment, ja que l’educació i l’assessorament sobre l’equitat menstrual és clau per tal de promoure un abordatge positiu de la menstruació i eradicar el tabú, l’estigma i les discriminacions encara associades al fet de menstruar.
Contribuir a l’eradicació de la pobresa menstrual.
Crear compromís i consciència sobre l’impacte mediambiental dels productes menstruals no reutilitzables.
El passat dimarts els alumnes de 3r d’ESO van portar a terme un taller amb l’objectiu de conscienciar i conèixer l’esport en les persones amb discapacitat intel·lectual. Constava d’una xerrada dinàmica i una part pràctica, amb la col·laboració d’un esportista amb discapacitat intel·lectual. Els alumnes van poder viure en primera persona la manera d’actuar, de fer i de jugar d’aquestes persones mitjançant diverses activitats i sensacions.
L’alumnat de l’optativa de teatre de 1r d’ESO ha brillat en les seves estrenes com a actors i actrius de doblatge. Aquí podeu veure algunes mostres, no us les perdeu si voleu descobrir el seu talent!
L’alumnat de 3r d’ESO està esquiant a l’estació de la Masella durant aquest dijous i divendres. Malgrat la situació climàtica en la qual ens trobem, hem pogut gaudir d’una jornada d’esquí sense problemes.
L’alumnat de la matèria optativa de francès de segon i tercer curs de l’ESO va fer un viatge a Tolosa, els dies 18, 19 i 20 de desembre. A més de fer una immersió lingüística al país francòfon, els joves van tenir l’oportunitat de gaudir dels mercats de Nadal de les tres ciutats que van visitar: Perpinyà, Tolosa i Albi. El primer dia, els alumnes van passejar i esmorzar a Perpinyà. Tot seguit, van arribar a Tolosa, on es van allotjar i van fer diferents activitats, van visitar el jardí japonès, van veure la posta de sol a la riba del Garona i van entrar als mercats de Nadal. El segon dia el van dedicar a recórrer els carrers medievals d’Albi i visitar el castell que acull l’exposició permanent de l’artista Toulouse Lautrec. Els alumnes s’ho van passar molt bé i van poder viure una experiència nadalenca diferent.
Les élèves de français langue étrangère du deuxième et troisième niveau d’ESO ont fait un voyage à Toulouse du 18 au 20 décembre. En plus de faire une immersion linguistique dans le pays francophone, ils ont eu l’occasion de profiter des marchés de Noël des trois villes qu’ils ont visitées : Perpignan, Toulouse et Albi. Le premier jour, les élèves sont allés se promener à Perpignan, où ils ont pris leur petit-déjeuner. Puis, ils sont arrivés à Toulouse pour se loger. Ils ont fait différentes activités dans la ville rose; ils ont aussi visité le jardin japonais, ont regardé le coucher de soleil sur les bords de Garonne et sont entrés dans les marchés de Noël. La deuxième journée a été consacrée à la promenade dans les rues médiévales d’Albi et à la visite du château qui abrite l’exposition permanente de l’artiste Toulouse Lautrec. Les élèves se sont bien amusés et ont pu vivre une expérience de Noël différente.
Com ve sent habitual, el Departament de Llengües Estrangeres organitza unes sessions de Céilidh (dances tradicionals escoceses) dirigides pel David Vivanco per tal que els alumnes de 3r i 4t d’ESO practiquin una mica la llengua anglesa i rebin nocions de folklore celta. Vam assajar alguns balls i vam sentir diferents instruments musicals tradicionals. Com hi podeu veure, van ser força animades i tothom s’ho va passar d’allò més bé.
Per a sol·licitar el retorn del pagament d’una sortida a la que un alumne/a no ha pogut assistir per una raó justificada cal que ompliu aquest formulari.
abril2024
Dl
Dt
Dc
Dj
Dv
Ds
Dg
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Subscripció de correu
I DESPRÉS DE L’INSTITUT, QUÈ?
L’accés a aquest recurs està subvencionat per l’Ajuntament de Premià de Dalt.
Per al curs 2023/24, l’ajuntament de Premià de Dalt ha atorgat una subvenció de 28.500 euros per a “Activitats i projectes de coneixement de l’entorn per la promoció de valors i respecte pel medi ambient”.
Aquesta subvenció dispensa les famílies de pagar el cost de les sortides i activitats fins al muntant assenyalat.
Des del centre intentarem ajustar els costos a aquesta quantitat, però no obstant això cap a l’abril podrem saber si s’ha pogut cobrir tot o cal fer alguna petita aportació addicional.