Treballs cooperatius: nova metodologia utilitzada a les aules

Atès que ens han arribat algunes de les vostres inquietuds davant els treballs cooperatius, ens agradaria explicar-vos com enfoquem el tema des del centre per tal que tot l’alumnat pugui desenvolupar les seves habilitats i competències bàsiques que requereix el currículum de secundària. i, alhora, aprengui a treballar en equip amb metes i objectius comuns.

Parlem d’una metodologia molt enriquidora on els alumnes:

• Estableixen relacions solidàries i d’empatia que milloren les seves habilitats socials i la cohesió de grup.
  • Incrementen el seu rendiment de manera autònoma i en la línia dels seus interessos.
  • Aconsegueixen un nivell superior de raonament dels continguts respectant els diferents punts de vista dels integrants del grup.

Estem parlant d’una metodologia nova per a ells que precisa d’un aprenentatge i una adaptació de totes les persones implicades en el procés. Arribar a una entesa comuna també comporta conflictes entre els membres que han d’aprendre a gestionar el temps i les seves capacitats, així com les diferents opinions, implicacions i maneres d’actuar dels seus integrants.

Us demanem, doncs, paciència i confiança. Darrera de cada proposta cooperativa hi ha unes pautes molt clares del què volem aconseguir, del què hem de fer en cada moment, de quins rols i quines funcions han de desenvolupar els components i de com els hem d’avaluar. El personal docent fa un seguiment diari de les tasques individuals i col·lectives assignades de cada alumne/a, ells s’autoavaluen i avaluen la feina dels companys dins del grup i, finalment, el professorat avalua el producte final resultat del treball cooperatiu.

Si voleu conèixer més del nostre projecte us convidem a una sessió informativa el proper dia 20 de juny a les 18,30h. És una trobada organitzada conjuntament amb l’AMPA per explicar-vos, vivencialment, els mètodes del canvi metodològic que estem fent conjuntament amb les Xarxes de l’ACDE (Acord de coresponsabilitat) i l’Escola Nova 21.

Equip docent i equip directiu del centre