Visita a la fàbrica de ciment “Lafarge”

Dilluns i dimarts passats, 13 i 14 de novembre, els alumnes de quart van visitar la cimentera Lafarge, a Montcada i Reixac.

Aquesta activitat, inclosa dins el projecte de recerca, pretenia acostar l’alumnat a l’activitat industrial, en concret als processos d’elaboració del ciment fins a arribar al producte final. A les instal·lacions els va acollir un grup de tècnics de l’empresa, els quals informaren els alumnes de les diverses tècniques i procediments mitjançant els quals la matèria primera és extreta de la pedrera i tractada en planta.

Així, van poder visitar totes les fases d’elaboració fins a arribar als magatzems on els clients, finalment, s’emporten el producte acabat. Cal remarcar, però, que els impressionaren, sobretot, les grans dimensions de la maquinària, així com les mesures contra l’impacte mediambiental que l’empresa duu a terme.

Per finalitzar, l’alumnat va poder passejar per la pedrera abandonada, reintegrada en el seu entorn per tal de tornar-li la biodiversitat original i minimitzar els danys al medi ambient.