Festival Green Planet Barcelona

What? Què? La vacarissana ens ha fet embogir i, enguany, l’equip dinamitzador Escola Verda de l’institut, proposa fer-vos partícips d’un festival de curtmetratges i documentals sobre medi ambient. Aquest festival, anomenat Green Planet Barcelona, es celebrarà a Vacarisses, la setmana del 7 al 12 de Maig.

Què pretenem celebrant-ho?  Com a centre educatiu que som, volem que el nostre alumnat prengui consciència de l’entorn i el respecte envers ell. Així doncs, vam pensar que, celebrar un festival d’aquestes característiques, era una eina que ens servia per tal de fomentar la participació del nostre alumnat, així com el d’altres centres educatius de Catalunya.

La participació en el festival la poden gaudir des de dues vessants: poden agrupar-se i presentar un curtmetratge sobre medi ambient i, també, poden participar-hi veient les projeccions dels curtmetratges i documentals que es passin durant el certamen.

Qui hi podrà participar? Qui ho desitgi, alumnat del nostre centre, de qualsevol altre en la categoria ESCOLAR i qui així ho consideri a la categoria oberta a tothom. Els curts i documentals els mostrarem a les escoles del municipi, en primícia, durant la setmana del Festival.

Quins films s’hi mostraran? Es visionaran a l’institut, a mida que vagin arribant, i serà el nostre alumnat, ecodelegats i ecodelegades del centre, qui triaran els millors, els que es veuran projectats finalment al festival.

Val a dir que, el Festival Green Planet Barcelona, vol convertir-se en el primer aparador mundial de pel·lícules de temàtica ambiental. Les nostres projeccions seran per a tots el públics, i la nostra ubicació propera a Barcelona ofereix l’oportunitat única, que els cineastes arribin als legisladors nacionals i internacionals i als responsables de la presa de decisions. El nostre eslògan #gogreen

Green Planet Barcelona es preocupa per l’educació. És per això què el nostre festival i dissenya un programa per a escoles per tal de sensibilitzar i despertar el pensament crític envers l’educació ambiental dels estudiants de Catalunya.

Si voleu saber-ne més detalls, consulteu-ne la pàgina web del Festival!

Per un món més sostenible, per una escola amb empenta!