Història

L’Ins Seròs és un institut d’educació secundària creat fa vint-i-cinc anys. Tanmateix, quina és la seva historia? En aquest apartat es tractarà no només la història de l’edifici, sinó també la de totes les persones que hi han format part.

L’edifici de l’Ins Seròs va ser construït durant els anys 30 del segle passat i inaugurat l’any 1934. Aquest edifici va ser concebut com a escola infantil i primària i va ser a partir de l’any 1996 que l’edifici va passar a ser la seu de l’institut.

L’arquitecte que el va dissenyar fou el senyor Ignasi de Vilallonga, arquitecte de la Diputació de Lleida i de la Generalitat, que va treballar intensament en el disseny d’escoles a Catalunya en l’època de la Segona República.

La part original de l’edifici és la que comprèn la planta baixa i la primera planta i la segona, construïda posteriorment cap als anys 70, respon a la concentració d’alumnat de les escoles dels pobles del voltant.

Aquesta segona planta està perfectament integrada a la resta de l’edifici i a primera vista, sembla que l’edifici s’hagués construït en el mateix moment.

Pel que fa a les persones que han estat escrivint la seva història, voldriem tenir una record emotiu cap a totes elles i convidar-vos a disfrutar del present a través d’aquesta finestra ‘viva’.