Conferències de Llatí

Dimecres passat, 1 de març, les alumnes de 2n de Batxillerat de la modalitat humanística es van desplaçar a la Universitat de Lleida per assistir a les Conferències de Batxillerat que ofereix la secció catalana de la SEEC (Societat Espanyola d’Estudis Clàssics). La conferència de Llatí la va impartir Víctor Sabaté, ex-alumne del centre i que ara treballa en la seva tesi doctoral a la Universitat de Barcelona, que va parlar de “L’Eneida de Virgili, entre la literatura i la política”. La conferència de Grec va tenir per títol “La guerra i la dona en el món grec: d’Helena a Lisístrata” i va córrer a càrrec de Jesús Carruesco, professor a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.  Prèviament, les alumnes van visitar el Museu de Lleida, per detenir-se concretament en els apartats dedicats als ibers, la Ilerda romana i l’època visigòtica, on destaca el baptisteri original que es va trobar al jaciment de Bovalar.