Abel Ruiz guanya una Beca Europa

L’alumne de 2n de batxillerat, Abel Ruiz, ha guanyat una Beca Europa, concedida per la Universidad Francisco de Vitoria i el Banc de Santander, després d’un llarg procés de selecció, en competència amb 2000 estudiants de tota Espanya, en el marc del qual va presentar aquest vídeo:

També podeu llegir la carta que ens va dirigir el dia 13 d’abril després d’obtenir aquest premi tan important, consistent en un viatge formatiu amb els altres joves durant l’estiu per les principals universitats i capitals europees.

“Hola!

Volia escriure-us aquest correu ara, a les 00.00, per anunciar que m’han escollit entre els 200 estudiants en les Beques Europa. M’ho van dir a les 16:00, però he estat tota la tarda sense creure-m’ho, enviant missatges i saltant com un boig hahaha Em sento molt orgullòs d’haver arribat aquí no només per ser com soc, sinó també pel barri on visc, a l’institut on vaig i per moltes més persones i profes que han passat pel transcurs de la meva vida, donant-me suport i omplint les ganes d’aprendre i canviar el món. La selecció no va ser fàcil: vaig començar ja fa un any, durant el qual he arribat a fer 4 proves de preselecció. La primera era descriure com ets, les teves aficions. La segona consistia en fer un vídeo explicant “Què feia jo per canviar el món?”, del qual us deixaré el link a sota per poder veure-l. La tercera era un test psicotècnic i l’última un “cap de setmana” (dijous, divendres i dissabte) on només 200 persones hi participaven. Van reduir el nombre d’estudiants amb aquestes proves dels 2000 escollits a la primera fins als 200 a la quarta (hi participaven tots el instituts d’Espanya). Personalment, la meva experiència al cap de setmana va ser inoblidable. A més d’entrevistes personals, també hi havia conferències de tot tipus (ciència, lletres, economia, política…) i hi vaig presentar un projecte semblant al TDR (que vaig fer en menys de 2 mesos) sobre la “Creació d’un camp de refugiats a España”, amb l’ajuda de 7 estudiants, durant els mesos de Gener i Febrer. Finalment, la preselecció ha acabat avui a la tarda. Amb tot això, vull fer veure, no només la meva experiència, sinó també la possibilitat que d’altres alumnes de l’institut tinguin la mateixa oportunitat que jo i, així, enriquir-los com a millors persones; formar una comunitat no només educativa sinó també col·laborativa. I com no, també donar les gràcies per totes les oportunitats que he rebut des que vaig entrar aquí a 1 ESO.

Tant de bó poder donar ales a totes aquelles persones amb ganes de canviar el món.
Amb tot el text acabat, m’acomiado.

Moltes gràcies,

Abel”

Informació del viatge dels becats: http://www.becaseuropa.es/becaseuropa/descripcion-del-viaje.html