Dia Internacional de les Dones

8 de març, Dia Internacional de les Dones, hem realitzat tota mena d’activitats. Una peça de roba lila i la polsera lila han demostrat el suport a les reivindicacions de la celebració. Durant les hores de classe, diferents activitats s’han focalitzat en la figura de la dona.
A mig matí, l’AFA de l’Insió ens ha convidat a veure l’obra “Strawberry Frappuccino” sobre el ciberassetjament a les aules. I per completar el dia, un mural amb targetes commemoratives fetes per l’alumnat del centre lluïa al passadís.
#insio #insioeso #insiobat #insiocfgm #sominsio @afariberadelsio

ESCALÈXTRIC NEURONAL

El passat dia 5 de març, alumnes i professorat de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, la qual ofereix estudis en els àmbits d’enginyeria informàtica, enginyeria industrial, arquitectura tècnica i disseny digital, ens van oferir un taller anomenat Neuroescalextric, per apropar a l’alumnat el món de la tècnica i la ciència universitària.

En aquest taller, vam experimentar en primera persona les possibilitats de la neurociència, tot fent córrer i aturant els cotxes de l’escalèxtric amb la ment, gràcies a un casc neuronal.

Moltes gràcies per la vostra dedicació i per haver-ho fet tan participatiu.

Fake news

Al projecte Insió FM hem estat treballant les “fake news” i la publicitat a través de xerrades/tallers impartits per la periodista Pili Garcia. Hem descobert que no totes les informacions són certes i, a més a més, que la publicitat ens pot manipular.

L’alumnat de 3r d’ESO a Lleida

Aquest passat dimecres, l’alumnat de 3r d’ESO va viure una aventura que els va fer vibrar de principi a fi! 🌟 Van explorar les instal·lacions del Grup Segre com autèntics aventurers 🕵️‍♂️, es van deixar portar pel ritme alegre del concert de la Banda Municipal de Lleida 🎵 a l’Auditori Enric Granados i van fer un viatge fascinant pel temps al Museu Roda Roda per descobrir l’evolució dels cotxes al llarg de la història.

🎶 De bolero a samba, passant per mambo i tango! 💃 A l’Auditori, la festa va ser real amb les millors versions de les orquestres de ball. 💥 A l’institut, la música no només s’aprèn, es viu amb tota l’emoció!
És sorprenent la feina que hi ha al darrere de la publicació i distribució d’un diari per part dels periodistes i moltes persones que ho fan possible cada dia.
I qui es pot imaginar uns cotxes que s’havien d’engegar manualment fent girar una manovella a dia d’avui que gairebé viatgen sols.

Nou logotip del l’Insió!

Avui us presentem el nou logotip del l’Insió! En motiu del 50è aniversari hem realitzat un concurs de disseny del logotip de l’Institut Ribera del Sió obert a totes aquelles persones que durant els darrers 50 anys han tingut relació amb el centre. La guanyadora ha estat l’exalumna i mare del centre Rosa Marsà Escolà.
Felicitats Rosa i enhorabona pel premi!
#insio #insio50anys #sominsio

LET’S CHANGE THE NEWS

A la situació d’aprenentatge d’anglès del primer trimestre, l’alumnat de 2n d’ESO va aprendre molt sobre els ODS i sobre com escriure un bon article. D’aquesta experiència, n’ha sortit aquesta revista, on han escrit les notícies que els agradaria llegir al 2030, imaginant que els objectius de les Nacions Unides per fi s’hagin assolit. Esperem que us agradi!

LET’S CHANGE THE NEWS

Carnaval 2024

Ara sí! Ja el tenim aquí! Ha arribat el Carnaval a l’institut, com podeu veure, ens ho hem agafat amb moltes ganes.
L’alumnat del CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria i l’alumnat de 1r de batxillerat ha col·laborat amb el Carnaval Infantil!
Bon cap de setmana agramuntins i agramuntines!
Totes les imatges a la web del centre, www.insio.cat
#insio #insioeso #insiobat #insiocfgm #sominsio
@aj_agramunt @carnavalagramunt

Galeria multimèdia

TALLER DE JOIERIA (gener 2024)

A l’assignatura de tecnologia, l’alumnat de 2n d’ESO està treballant els materials i les seves propietats, concretament els metalls. Com que la majoria dels metalls són difícils de mecanitzar, és a dir, tallar, perforar, doblegar, etc. la professora ha escollit l’alumini, un metall tou. Per fer les joies, s’ha utilitzat alumini de llaunes de refrescs, càpsules de cafè i filferro de colors de secció plana.

#insio #insioeso #insio2eso #sominsio

Taller de programació web

El passat 29 de gener, l’alumnat de primer curs de batxillerat tecnològic va fer un taller de programació web, on van treballar:
el llenguatge de marques,
les bases de dades, en SQL
i la creació d’un formulari. Agraïm molt les explicacions del nostre exalumne, Pau Barragan, que ha cursat el CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma, i segueix formant-se al mateix temps que treballa.#insio #insiobat #insio1bat #sominsio @pbarragan_01