Acollida

Al nostre institut comptem amb un aula d’acollida. Aquesta aula és un recurs per aquells alumnes que s’acaben d’incorporar el sistema educatiu català i que encara no dominen la nostra llengua. A diferència de la resta d’aules, trobarem que els alumnes cursen entre 15 i 17 hores setmanals de llengua, i s’hi treballen, sobretot, les quatre habilitats lingüístiques bàsiques: la comprensió oral i escrita, i l’expressió oral i escrita, així com l’adquisició de les competències metodològiques d’aprendre a aprendre i d’autonomia personal. L’objectiu final és que l’alumne aprengui llengua el més ràpid possible i que pugui incorporar-se a les aules ordinàries amb plenes garanties d’èxit.

L’equip docent el conforma un grup reduït de professors. Com a suport, trobem l’assessora LIC i la figura del coordinador LIC del centre. Entenem l’aula d’acollida com un espai acollidor i integrador. El tutor o tutora, proper i comprensiu, atén la incorporació de l’alumnat nouvingut i l’acompanya en el procés d’adaptació al nou context que l’acull. Propicia, també, la creació de vincles de cooperació i relació entre el propi alumnat a fi d’afavorir la seva integració en l’institut.