L’autora de Un estiu a Borneo al Ramon Berenguer IV

“Haver anat a Borneo em va fer entendre millor els meus alumnes”

L’escriptora Pilar Garriga ha visitat els estudiants de 1r i 2n d’ESO que han llegit la seva novel·la Un estiu a Borneo. Garriga s’ha dedicat a la docència i a la traducció, especialment de còmics, gènere narratiu que, segons ha confessat, li agrada especialment.

Després d’una breu presentació ha projectat un interessant audiovisual amb les característiques dels orangutans de Borneo així com també sobre la vida i els costums a l’illa. Ens ha fet reflexionar sobre les greus conseqüències de la desforestació, de l’explotació de les palmeres per extreure’n olis nocius per a la salut i letals per a la terra que es torna seca… O sigui, de la importància del respecte a la natura per a un futur millor. Hem rigut amb les filmacions del comportament dels ximpanzés del centre de rehabilitació de Sierra Leone on des de fa dotze anys que treballa la doctora Rosa Garriga, germana de l’autora i un dels personatges reals de les seves novel·les.

Un estiu a Borneo enceta la tetralogia que continua amb L’home del bosc, Un estiu a Tacugama i Un estiu al Priorat. Els personatges protagonistes continuen sent en Martí, la Clàudia i la Mont que viuen aventures a Indonèsia, a l’Àfrica o al Priorat. Actualment,  escriu poesia i contes i també dedica bona part del temps a visitar escoles i instituts per parlar de la seva obra.

Garriga ha recomanat als nostres alumnes que llegeixin molt, que escriguin el seu diari, per exemple, ja que tal com ha explicat: “No sempre cal anar lluny per viure i escriure aventures, sovint ens les podem trobar a prop de casa”.

Després de les preguntes sobre la seva experiència literària ha signat els exemplars als nois i noies assistents, els ha dedicat unes paraules en indonesi i també els ha felicitat per la seva actitud i per l’interès durant tot el col·loqui.

L’acte s’emmarca en el programa de l’editorial Barcanova “L’autor ens visita”.