LLEGIR TÉ PREMI: LÈXIT (2014)

Els alumnes de 3r d’ESO de l’INS Ramon Barbat han participat en el programa Llegir té premi. L’experiència ha estat força enriquidora. Els alumnes s’ho han passat bé llegint i a la vegada han guanyat una sèrie de punts canviables per premis.
Lèxit és un programa dirigit al professorat i a l’alumnat, en el qual llegir i comprendre el que s’ha llegit té recompensa. El projecte pretén donar les eines necessàries per potenciar la lectura i millorar la comprensió lectora entre els més joves.
L’últim trimestre del curs 2012-2013 es va proposar per part de l’editorial Digital-text fer una prova i va donar molt bon resultat.
El dia 20 de desembre de 2013 es van repartir una sèrie de premis per a aquells alumnes que havien llegit. Biel Benaiges de 3r ESO A amb 7870 punts va estar classificat entre els 10 primers guanyadors de tot l’Estat espanyol: un e-reader va ser el premi. D’altres van rebre gorres i llibres.
El dia 6 de maig es van repartir els premis dels alumnes guanyadors del 1r i del 2n trimestre del curs 2013-2014. Aquesta vegada el primer guanyador va tornar a ésser Biel Benaiges amb 7130 punts; va rebre un MP 4 com a premi. Elisenda Rovira i Aaron Linares van tenir un USB polsera. Als alumnes amb menys puntuació se’ls va donar samarretes, gorres, llibres i motxilletes.
Esperem que aquesta pràctica pugui seguir endavant i que els nostres alumnes estiguin cada vegada més motivats a llegir.