Capafonts 2016

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Com si el nostre dia a dia fos agafar la motxilla, la cantimplora i les vambes, l’alumnat de 2n d’ESO, el professorat i els monitors ens vam endinsar al massís de les muntanyes de Prades durant tres dies; així doncs, des del 20 fins al 22 d’abril vam realitzar el treball de síntesi fora de les aules.

Al monestir de Poblet

Abans d’arribar a Capafonts, destí de la sortida, ens vàrem aturar a contemplar l’encant de l’art del monestir de Poblet: la seva història, la vida monàstica senzilla i cadascuna de les seves dependències organitzades entorn del claustre.

A dintre del monestir amb la guia

Seguidament, ens encaminàrem cap al poble, però, abans, vam haver de caminar una bona estona per desembocar a la cova de les Gralles.

La cova de les Gralles

Un cop admirada la bellesa de la seva cúpula, penetràrem de nou al paisatge boscós i prenguérem nota de la posició, l’alçada i l’estat de pins i blades així com d’alguns insectes, que identificàrem per conèixer passats els anys el nivell de contaminació del riu.

Buscant insectes de riu per analitzar la contaminació

Passada mitja tarda, férem cap, finalment, al Mas Fortet.

Organitzant-nos al Mas Fortet

Durant tot l’endemà, el temps també ens acompanyaria i com si ja fóssim uns muntanyencs experts, alguns varen agafar la bicicleta i els altres vàrem romandre al Mas practicant el tir amb arc i escalant.

Grans escaladores

La nit, la varen viure els més joves, mig a les fosques, amb la música ben forta i sense l’acompanyament del professorat.
Divendres, agafàrem les maletes i cap a casa; abans, però, la majoria de l’alumnat va descobrir el municipi que allotja aquests dies la setmana medieval, Montblanc. L’itinerari, mitjançant una gimcana i a estones passada per aigua, era en petit grup, i la selfie obligada per constatar que s’havia arribat al punt.

A l'autobús, de tornada
A l’autobús, de tornada

Les darreres gotes de pluja no aigualiren la sortida ni les experiències viscudes. I ja a Vila-seca, més d’un i més d’una ja pensàvem com fer-nos-ho per poder marxar de nou tots plegats l’any vinent. Per part de tots, un treball de síntesi immillorable!

Crònica de Sandra Aguiló.

Totes les fotos a https://goo.gl/photos/GNXTY7vqSnbhB6uH7

(També pots afegir les teves fotografies, iniciant sessió amb un compte gmail)