L’IES Mercè Rodoreda ha obtingut el premi en la categoria de Centres Educatius, ja que ha estat un dels que ha obtingut un major nombre de guardons, un total de tres, a més d’un bon nombre de mencions d’honor, pels treballs fets pels seus alumnes i tutors. El premi està dotat amb 600 euros.
A les Cinquenes Jornades Científiques i Tecnològiques han estat presentats 63 treballs, dels quals la comissió Organitzadora n’ha seleccionat 40. D’aquests, dos han estat fets per alumnes d’Educació Secundària Obligatòria, 36, per alumnes de Batxillerat i altres dos per alumnes del Cicles Formatius de Grau Superior.
La resta de treballs guardonats amb els premis han estat “Disseny i construcció d’un hivernacle sostenible”, fet pel grup classe de 4t d’ESO de l’IES Joan Miró, amb la tutoria de José Manuel Navarro, Joan García Aguas, José Pacheco i Teresa Alegre; “Franquisme. Històries de la vida quotidiana”, de Raquel Álvarez, Sonia Gómez, Laura Huerga, Alberto López, Daniel Mosegui i Joaquim Navio, amb la tutora Milagros Banegas, del centre Margarida Xirgu; “Serra alternativa de sobretaula”, de Miguel A. Gómez, i la tutoria de Pablo Guzmán, de l’IES Llobregat; “Estudi dels harmònics en diferents notes de guitarra”, de Glòria Maria de la Rosa i el tutor Joaquim Muñoz, de l’IES Mercè Rodoreda; “Una visión del aprendizaje a través del arte”, d’Alba Villena Torres i la tutoria de Concha Figuero, del Mercè Rodoreda, i “La conducta sexual de l@s alumn@s del Tecla Sala”, les autores del qual han estat Sandra Mas i Mireia Moñino, amb el tutor Xavier Valbuena, del Centre Tecla Sala.
El jurat ha concedit també 17 mencions d’honor a altres treballs destacats i a altres centres educatius, com ara l’IES Bisbe Berenguer i Sant Jaume de la FEP.