L’institut Mercè Rodoreda obté el major nombre de guardons a les cinquenes Jornades Científiques i Tecnològiques de L’H.

Els organitzadors i el jurat han valorat molt positivament el nivell assolit per les recerques. Han estat presentats 63 treballs, dels quals han estat seleccionats 40
Les cinquenes Jornades Científiques i Tecnològiques de L’Hospitalet que organitza l’Àrea d’Educació de l’Ajuntament amb el suport de la comunitat educativa local han estat clausurades al Centre Cultural Tecla Sala amb la presència del tinent d’alcalde d’Educació i Cultura, Mario Sanz, i la tinenta d’alcalde d’Educació, Montserrat Company, els quals, juntament amb el president del jurat que ha atorgat els premis, Eloi Vidal, inspector d’ensenyament de la Generalitat, i l’especialista en temes relacionats amb la intel·ligència emocional, Eva Bach, han lliurat els guardons. Aquesta última, amb un extens currículum acadèmic i professional ha estat convidada a pronunciar una conferència sobre el mateix tema.

L’IES Mercè Rodoreda ha obtingut el premi en la categoria de Centres Educatius, ja que ha estat un dels que ha obtingut un major nombre de guardons, un total de tres, a més d’un bon nombre de mencions d’honor, pels treballs fets pels seus alumnes i tutors. El premi està dotat amb 600 euros.

A les Cinquenes Jornades Científiques i Tecnològiques han estat presentats 63 treballs, dels quals la comissió Organitzadora n’ha seleccionat 40. D’aquests, dos han estat fets per alumnes d’Educació Secundària Obligatòria, 36, per alumnes de Batxillerat i altres dos per alumnes del Cicles Formatius de Grau Superior.

La resta de treballs guardonats amb els premis han estat “Disseny i construcció d’un hivernacle sostenible”, fet pel grup classe de 4t d’ESO de l’IES Joan Miró, amb la tutoria de José Manuel Navarro, Joan García Aguas, José Pacheco i Teresa Alegre; “Franquisme. Històries de la vida quotidiana”, de Raquel Álvarez, Sonia Gómez, Laura Huerga, Alberto López, Daniel Mosegui i Joaquim Navio, amb la tutora Milagros Banegas, del centre Margarida Xirgu; “Serra alternativa de sobretaula”, de Miguel A. Gómez, i la tutoria de Pablo Guzmán, de l’IES Llobregat; “Estudi dels harmònics en diferents notes de guitarra”, de Glòria Maria de la Rosa i el tutor Joaquim Muñoz, de l’IES Mercè Rodoreda; “Una visión del aprendizaje a través del arte”, d’Alba Villena Torres i la tutoria de Concha Figuero, del Mercè Rodoreda, i “La conducta sexual de l@s alumn@s del Tecla Sala”, les autores del qual han estat Sandra Mas i Mireia Moñino, amb el tutor Xavier Valbuena, del Centre Tecla Sala.

El jurat ha concedit també 17 mencions d’honor a altres treballs destacats i a altres centres educatius, com ara l’IES Bisbe Berenguer i Sant Jaume de la FEP.